رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از راه اندازی سامانه مدیریت جامع نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ در استان خبر داد.

  سیدمحمدرضا سید حسینی در نشست بررسی سامانه مدیریت جامع نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری در محل سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد، گفت: در راستای ارتقای ضریب خود اتکایی استان به گوشت مرغ، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰۰ موافقت اصولی جهت راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در این خطه پهناور صادر شده که از این میزان، تعداد ۳۶۰ مرغداری با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی، تا پایان امسال ضریب خوداتکایی استان سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی خواهد رسید.

سیدحسینی تاکید کرد: سیاست وزارت جهادکشاورزی، تنظیم بازار مرغ کشور با مدیریت اتحادیه مرغداران است و در این خصوص باید تمامی دست اندرکاران بخش کشاورزی همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی طرح سامانه مدیریت و نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ با همکاری پارک علم و فناوری طراحی شده و به صورت هفتگی نیاز استان گوشت مرغ در این سامانه بارگیری و تولید و توزیع آن در بازار به طور مستمر مدیریت شود، گفت: هدف از اجرای این طرح، ایجاد بانک اطلاعاتی برای رصد واحدهای فعال در صنعت پرورش طیور، کنترل بازار از تولید تا مصرف و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار