مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۱۰۸ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه عضو این صندوق بیمه‌ای هستند.

محسن رشیدی‌اقدم مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۱۰۸ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه زیر پوشش این صندوق بیمه‌ای هستند که ۴ هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر این صندوق هستند.

وی در توضیح جامعه هدف صندوق بیمه روستاییان، افزود: تمامی کسانی که در حوزه‌های مشاغل فصلی مشغول به کار هستند، رانندگان برون شهری و حمل بار، ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان سکن شهر، عشایر، روستاییان، شاغلان حوزه صنایع دستی، زنبورداران، کارکنان شرکت‌ها و مراکز وابسته به مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی، افراد عضور تعاونی‌ها، مربیان و حافظان قرآن؛ بخشی از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۰ کارگزاری در سطح این استان، گفت: افراد حداقل با داشتن ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن، با مراجعه به مجموعه کارگزاری سطح استان می‌توانند زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی در خصوص سه خدمت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه، اضافه کرد: بازنشستگی، پرداخت حقوق از کارافتادگی و همچنین بازماندگان از جمله سه مزیت این بیمه برای جامعه هدف است.

وی گفت: در این نوع بیمه در راستای رفاه و عدالت اجتماعی، دولت نقش کارفرما را دارد و ۷۰ درصد حق بیمه را متقبل می‌شود و ۳۰ درصد حق بیمه باقی‌مانده را مردم پرداخت می‌کنند.

رشیدی‌اقدام در توضیح صرفه اقتصادی صندوق بیمه روستاییان در پرداخت، گفت: با کمترین مبلغ حداقل ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در یک سال می‌توان زیر پوشش این بیمه اجتماعی قرار گرفت.

وی ازقابلیت نقل انتقال سوابق بیمه در این صندوق سخن گفت و افزود: تمامی بخش‌های ۳۰ گانه استان کارگزاری مستقر برای ارائه خدمت به شهروندان داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.