استاندار لرستان از تخصیص ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای پروژه‌های این استان از سوی دولت خبر داد.

 فرهاد زیویار استاندار لرستان در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه لرستان به مناسبت روز دانشجو با اشاره به مشکلات مردمی سازی یارانه‌ها، آن را برنامه‌ای تأثیر گذار در توزیع عادلانه یارانه‌ها بر شمرد و اظهار داشت: مردمی سازی یارانه‌ها برای دهک‌های پایین جامعه که هیچ گونه درآمدی در اختیار نداشتند، امیدبخش است.

او همچنین در مورد نقد یکی از دانشجویان مبنی بر عدم ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه، عنوان کرد: من هم این موضوع را می‌پذیرم، اما باید قبول کنیم که این مشکل مربوط به یک دولت یا دوره خاصی نیست و می‌بایست برای آن برنامه ریزی کلانی انجام شود.

استاندار لرستان، ادامه داد: البته ما از دانشجویان و اساتید انتظار داریم در این مورد پژوهش کرده و راهکار ارائه دهند.

زیویار در ادامه سخنان خود با اشاره به روند تکمیل پل رو گذر ورودی دانشگاه لرستان، از تخصیص اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی برای این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به مسافت طولانی برای دانشجویان این پل یکی از برنامه‌های در دست پیگیری استانداری است.

او ادامه داد: پیمانکار قبلی پروژه مشکلاتی داشت و اواخر ماه جاری پیمانکار جدید با قرارداد دوباره روند تکمیل پروژه را ادامه خواهد داد.

استاندار لرستان در ادامه همچنین در مورد عملکرد دولت، عنوان کرد: خوشبختانه از زمان آغاز به کار دولت، استان لرستان به عنوان یک استان ویژه در بخش اعتبارات دیده شد.

زیویار، ادامه داد: دستاورد‌های دولت در استان قابل قبول بوده است، اما به خوبی تبیین نشده‌اند.

او در ادامه، گفت: به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی استان تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: اگر این را با اعتبار سالانه ۵۰ میلیاردی عمرانی استان درگذشته مقایسه کنیم بیش از ۲۰ برابر شده است.

زیویار، ادامه داد: این اعتبارات پروژه‌های مهمی از جمله سد «معشوره»، بیمارستان‌های استان و واحد‌های تولیدی را در بر می‌گیرد.

او عنوان کرد: ظرف یک سال گذشته بیش از ۱۷۵ واحد تولیدی نیمه تعطیل مورد حمایت قرار گرفتند و امروز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار بی سابقه در کشور برای راه آهن دورود-خرم آباد- اندیمشک، گفت: تخصیص اعتبار ۱.۲ میلیارد دلاری برای این پروژه به تنهایی با اعتبار عمرانی همه سال‌های لرستان بعد از انقلاب برابری کرده و یا حتی بیشتر است.

 

برچسب ها: استانداری ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار