برای ساخت بدون مجوز و غیرقانونی شهرک مسکونی در شالیزار‌های روستای فخرآباد لشت نشا پرونده تخلف تشکیل داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز به لشت نشا رفت و مشکل اهالی روستای فخرآباد در خصوص ساخت شهرک در شالیزار را بررسی کرد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در حاشیه این بازدید گفت: فردی در اراضی زراعی و کشاورزی به مساحت ۳۰ هکتار با تغییر کاربری غیر قانونی و بدون أخذ مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به ساخت دهکده و شهرک کرده است.

او افزود: این فرد ویلا‌های ساخته شده را به افرادی غیر بومی واگذار کرده و سود هنگفتی از این طریق به دست آورده است.

معاون دادگستری گیلان به گزارش‌ها و شکایات مردمی به دستگاه قضایی در این خصوص اشاره و تصریح کرد: برای این شخص و تمام متولیانی که وظیفه صیانت از اراضی کشاورزی را برعهده داشته و در این مورد تخلف کرده اند، در حوزه قضایی لشت نشا پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

فخرآباد، روستایی در دهستان علی‌آباد زیباکنار از توابع بخش لشت نشاء شهرستان رشت است.

تشکیل پرونده تخلف ساخت شهرک مسکونی در شالیزار‌های لشت نشا

آقایی همچنین با اشاره به بازدید مسئولان قضایی استان از آب بندان روستای علی بوزایه لشت نشا گفت: این آب بندان به مساحت ۹۱ هکتار مهمترین منبع ذخیره آب کشاورزان منطقه است و در صورت خشک شدن آن، ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با خطر خشکسالی مواجه خواهند شد.

او با بیان اینکه این آب بندان با نظارت شرکت آب منطقه‌ای در حال بازسازی و لایروبی است، افزود: بیش از ۹۰ درصد از این پروژه انجام شده و تا اواخر بهمن ماه به اتمام می‌رسد و آبگیری خواهد شد.

آب بندان روستای علی بوزایه لشت نشا

لشت نشا یکی از بخش‌های حاصلخیز رشت است که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی این شهرستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.