معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه ریزی برای تامین کاغذ مورد نیاز صنعت نشر خبر داد.

 یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره کتاب سال و نشست با اهالی قلم، نویسندگان، شاعران و ناشران استان سمنان گفت: نیاز کشور به کاغذ تحریر ۴۰۰ هزار تن است که نزدیک به ۶۰ هزار تن آن در زمینه نشر مصرف می شود.

او با اشاره به برنامه ریزی برای تولید کاغذ نشر در داخل کشور در سال آینده افزود : کارخانه کاغذ مازندران سال آینده بیش از ۲۰ هزار تن از تولید ۷۰ هزار تنی خود را به نشر و ۴۰ هزار تن از تولیدات خود را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌دهد.

به گفته احمدوند , سال آینده کارخانه پارس هم ۲۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز صنعت نشر کشور را تولید می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی کارخانه زاگرس در شیراز در سال آینده ،کل نیاز صنعت نشر ایران به کاغذ در داخل کشور تامین شود.

احمدوند گفت: متوسط قیمت کاغذ وارداتی بسته به نوع آن و کارخانه تولید کننده بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار در تن است که نشان می‌دهد واردات این کالا هزینه تمام شده زیادی دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اصلاحیه آیین نامه اجرایی بند ج تبصره ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه گفت : این آیین نامه امکان بهره مندی از تعرفه‌های فرهنگی را برای ناشران فراهم می کند و امکان فعالیت در فضای مسکونی را به فعالان فرهنگی می‌دهد و امیدواریم در روز‌های آینده ثبت نام برای بهره مندی ناشران از این تسهیلات و تعرفه‌ها آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار