فعالیت ۲۲ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در چهارمحال و بختیاری

هم‌اکنون ۲۲ پایگاه امداد و نجات در استان فعال می‌باشد که ۱۳ مورد آن پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای، پنج پایگاه امداد و نجات کوهستان و چهار پایگاه امداد و نجات موقت است.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرای طرح امداد زمستانه به جمعیت هلال احمر استان تاکنون ابلاغ نشده است، افزود: با آغاز بارش‌های پاییزه و برودت هوا امدادرسانی آغاز و پایگاه‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲۲ پایگاه امداد و نجات در استان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای، پنج پایگاه امداد و نجات کوهستان و چهار پایگاه امداد و نجات موقت است که با تمام تجهیزات، خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به مردم است.


بیشتر بخوانید


وی به فعال شدن کشیک‌های ۲۴ ساعته و همچنین انجام سرویس و تعمیر خودرو‌های امداد و نجات، آمبولانس‌های این جمعیت اشاره کرد و گفت: فرسوده بودن و بالا بودن عمر خودرو‌های امدادی و آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر از مشکلات مهم این جمعیت برای امدادرسانی ملوب است که اکنون سرویس‌های لازم این خودرو‌ها انجام شده است.

مثنوی به نوسازی و بهسازی ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح نیاز به اعتبار زیادی دارد.

وی به آماده باش نیرو‌های امدادی برای امدادرسانی به صورت ۲۴ ساعته اشاره کرد و اظهارداشت: دوره‌های بازآموزی و مانور لحظه صفر برای تیم‌های امدادی در دست اجراست.

۶ هزار و ۷۰۰ داوطلب عضو جمیعت هلال احمر چهارمحال و بختیاری هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری با اشاره به عضویت و فعالیت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ داوطلب در جمعیت هلال احمر استان گفت: هم اکنون در استان ۱۲۲ خانه هلال فعال است که از این تعداد ۲ خانه هلال در مناطق عشایری فعال شده و این استان به عنوان نخستین استان است که خانه هلال در مناطق عشایری ایجاد کرده است.

مثنوی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در ایام مختلف سال طرح‌های داوطلبانه از جمله طرح نذر آب، کاروان سلامت، اهدای خون، توزیع جهیزیه و لوازم التحریر، کمک تامین هزینه ازدواج، تهیه بسته‌های کمک معیشتی و ارائه خدمات درمانی را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در پنج محله کم برخوردار استان نیز خانه‌ها هلال فعال شده است، افزود:امسال یک‌هزار و ۷۰۰ نفر داوطلب در قالب هفت هزار نفر ساعت در فعالیت داوطلبانه شرکت کردند و ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر نیز از خدمات این داوطلبان بهره‌‍مند شدند.

مثنوی افزود: با تلاش داوطلبان جمعیت هلال احمر استان به یکهزار پرونده درمانی در قالب کمک‌های حمایتی بیش از ۳۷ میلیارد ریال کمک شد.

به گفته وی، بر اساس توافق با بانک مهر ایران نیز ۲۲میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بیماران سرطانی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: دراستان ۹ بانک امانات پزشکی برای ارائه خدمات به افراد نیازمند و قراردادن تجهیزات پزشکی به صورت امانت در اختیار این افراد فعال است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار