خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد از آمریکا گرفته تا برزیل و رژیم صهیونیستی رای دهندگان در سراسر جهان غرق در اطلاعات نادرست شده اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: از آمریکا گرفته تا برزیل و ریم صهیونیستی رای دهندگان در سراسر جهان غرق در اطلاعات نادرست شده اند، اگرچه بسیاری در عین حال تاکتیک‌های تبلیغاتی توطئه آمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با هدف ایجاد تردید در روند انتخابات را رد کرده‌اند.
 
این خبرگزاری اعلام کرد واشنگتن سونامی نادرستی اخبار توئیتر، فیسبوک، تیک تاک و یوتیوب فرا گرفته است. از عکس‌های جعلی که برای دستکاری رأی دهندگان گرفته شده تا ویدیو‌های به اصطلاح دیپ فیک یا هایپر فیک از فناوری هوش مصنوعی که یک چهره را با چهره دیگر جایگزین می‌کند استفاده می‌شود. این پلتفرم‌ها متهم هستند که برای مقابله با این تهدید به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.
 
بسیاری از نامزد‌های انتخاباتی در آمریکا تاکتیک‌های ضد دموکراتیک دونالد ترامپ مانند ادعا‌های اثبات نشده تقلب در رای دهی را دستاویز قرار داده اند، اما برخلاف پیش‌بینی‌های جمهوریخواهان که انتظار داشتند موج قرمز در انتخابات میان دوره‌ای رخ دهد، اکثر نامزد‌های مورد حمایت ترامپ شکست‌های تلخی را متحمل شدند.
 
مایک کالفیلد، کارشناس یک مرکز تحقیقاتی گفت: به نظر می‌رسد رهبران حزب جمهوریخواه با این ایده کنار می‌آیند که پذیرش تئوری توطئه منجر به انتخاب نامزد‌های ضعیف، کاهش مشارکت در رأی دهندگان، ایجاد بی اعتمادی در میان رای دهندگان و بسیاری از آسیب‌های دیگر شده است. 
 
وی افزود: اکنون بسیاری تلاش خواهند کرد تا حامیان خود را از تئوری‌های توطئه در مورد تقلب در رای گیری دور کنند. در برزیل، در رقابت‌های انتخاباتی در اواخر اکتبر، ژائیر بولسونارو، در مقابل لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، نامزد چپگرا تئوری ترامپ را درباره تقلب انتخاباتی در دستور کار قرار داد.
 
در نهایت این لولا بود که برنده شد، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت رای دهندگان برزیلی همچنان به رای گیری الکترونیکی اعتماد دارند. اما تحلیلگران هشدار داده اند که مبارزه با اطلاعات نادرست در برزیل به پایان نرسیده است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
خود خبرگزاری های فرانسوی مبدا بسیاری از همین سیلاب های اطلاعاتی جعلی هستند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۱۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
بله. قبول دارم. مثل ادعای جعلی و نخ نمای هولوکاست.
آخرین اخبار