معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از برنامه‌های ویژه این دانشگاه هم‌زمان با حضور در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علی صدر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری امسال در دو بخش استانی و ملی در سطح کشور برگزار می‌شود. برنامه‌های استانی هفته پژوهش و فناوری در سطح واحد‌های استانی از ۱۲ آذر امسال آغاز شده و تا ۱۵ آذر ادامه دارد. همچنین نمایشگاه ملی دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۱۹ تا ۲۲ آذر امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سالن ۵، غرفه ۷) برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور حضور مؤثر در بیست و سومین نمایشگاه ملی دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، برنامه‌های متنوعی را به شرح زیر تدارک دیده است:

بخش دستاورد‌های پژوهش و فناوری

بخش اصلی غرفه نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۲۷۰ مترمربع تعبیه شده و آخرین دستاورد‌های برتر و منتخب حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه خواهد شد. دستاورد‌های ارائه شده در این بخش با حضور فناوران ذیربط تشریح خواهد شد.

بخش فن‌بازار و نمایشگاه اشتغال

در سال جاری بخش ویژه‌ای به عنوان پنل کار و اشتغال در غرفه دانشگاه در نظر گرفته شده است تا صنایع بزرگ پشتیبان مراکز آموزش علمی کاربردی بتوانند در قالب ۸ میز تخصصی، ظرفیت‌های شغلی مجموعه خود را ارائه نمایند. این بخش که با حمایت مجموعه‌های بزرگ و تأثیرگذار تولیدی، صنعتی، بازرگانی و اقتصادی کشور همچون گروه صنعتی گلرنگ، گروه صنعتی انتخاب، گروه صنعتی گلستان، مجتمع صنعتی ماموت، سازمان مدیریت صنعتی، مجموعه ارگ بم، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و تشکیلات خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران فعالیت خواهد کرد علاوه بر ارائه موقعیت‌های شغلی و بیان نیازمندی‌های آتی نیروی انسانی به تشریح دستاوردها، توانمندی‌های فنی، ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و مهارت‌آموزی ویژه آن‌ها اشاره خواهد کرد.

بخش مشاوره شغلی و توسعه کسب و کار

طی روز‌های برگزاری نمایشگاه، میز مشاوره شغلی و توسعه کسب و کار با بهره‌گیری از اساتید مجرب این عرصه به مخاطبان خدمات رایگان مشاوره‌ای ارائه خواهد داد. راه‌اندازی و توسعه کسب و کار، تجاری‌سازی و بازاریابی، قرارداد‌های تجاری، اشتغال و کارآفرینی، برندینگ محصولات، مالکیت فکری و ارزیابی اختراعات، تسهیلات صندوق‌های اشتغال و کارآفرینی، کسب و کار‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق از جمله محور‌های تعیین شده برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در این ایام خواهند بود.

استودیوی تولید محتوا

در ایام برگزاری نمایشگاه یک استودیوی تولید محتوا، برای ضبط و تولید برنامه‌های ویژه و تولید محتوای کوتاه از مدعوین ویژه انجام خواهد شد.

بخش تور فناوری

به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با دستاورد‌های فناورانه و ترغیب به حضور و نقش‌آفرینی بیشتر در زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی طی برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است، مراکز علمی کاربردی استان تهران با برگزاری تور‌های فناوری زمینه حضور و بازدید دانشجویان از این نمایشگاه را فراهم نمایند. با هماهنگی و تمهیدات در نظر گرفته شده تور‌های کسب و کار ویژه دانش‌آموزان و هنرجویان هنرستان‌ها برای بازدید از غرفه دانشگاه، مزیت‌های آموزشی و اشتغال‌آفرین نظام مهارتی، آشنایی با توانمندی‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان علمی کاربردی، ظرفیت‌های شغلی و کارآفرینی صنایع پشتیبان مراکز علمی کاربردی برنامه‌ریزی شده است.

میز ارتباط با دانشگاه جامع علمی کاربردی

به منظور پاسخگویی شایسته به نیاز واحد‌های مختلف صنعتی، تولیدی و اقتصادی در این دوره از نمایشگاه، میز ارتباط با دانشگاه تعبیه شده است تا امکان پاسخگویی به نیاز‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی آن‌ها به سادگی در دسترس باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: برگزاری و استقبال از چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی در اختیار دانشجویان، مدرسان و بخش‌های مختلف صنعت و جامعه قرار می‌دهد تا با ظرفیت‌های مثال‌زدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی آشنا شوند، این موضوع سبب افزایش روحیه خودباوری و تعامل بیشتر صنعت، جامعه و دانشگاه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار