نماینده پارلمان ایرلند گفت آیا ما اسرائیل را به علت جنایت‌هایش همان طور که روسیه را تحریم کردیم، تحریم کردیم؟

ریچارد بوید برت، نماینده پارلمان ایرلند از کشور‌های اروپایی به علت بی توجهی به «جنایت‌های جنگی اسرائیل» (علیه فلسطینیان) انتقاد کرد.

به نقل از راشاتودی، «ریچارد بوید برت» که روز یک دسامبر در صحن علنی پارلمان ایرلند در دوبلین سخن می‌گفت، این انتقاد را در حضور رئیس کمیسیون اروپا مطرح کرد.

انتقاد‌های فراوانی علیه غرب به علت سکوت و چشم پوشیدن در برابر تخلف‌های اسرائیل وجود دارد که از اقدام اخیر اعتراضی شبکه تلویزیونی الجزیره (بابت قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار این شبکه، به دست اسرائیل) فراتر می‌رود.

«ریچارد بوید برت»، نماینده پارلمان ایرلند (در حضور اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا) گفت: کاملا دور از وجدان است که از یک سو بگوییم که ما باید جنایت‌های جنگی و اقدام‌های ظالمانه ولادیمیر پوتین را بررسی کنیم و (از سوی دیگر)، آن گونه که شما - زمانی که در کنار نخست وزیر اسرائیل سخن می‌گفتید - رفتار کردید (و) یک کلمه، حتی یک کلمه، درباره هفتاد سال جنایت ادامه دار (اسرائیل) علیه بشریت نگفتید و ساکت ماندید.

وی افزود: آیا ما درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل حرفی زدیم؟ نه! آیا ما اسرائیل را به علت این جنایت‌ها همان طور که روسیه را تحریم کردیم، تحریم کردیم؟ نه!

خبرنگار آر تی دراین باره گفت: به موضوع شکایت شبکه تلویزیونی الجزیره از اسرائیل بازمی گردیم؛ این شبکه اکنون اعلام می‌کند که این (پرونده شکایت از اسرائیل) یک پرونده آزمایش برای سنجش عملکرد دیوان بین المللی کیفری است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این دادگاه بین المللی، تحقیق جنایی را در پی این درخواست رسمی (علیه اسرائیل) آغاز خواهد کرد یا نه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار