امیر سرتیپ دوم کیومرث ماسوری گفت: ارمغان این رزمایش‌ها صلح و امنیت برای کشور خودمان و مشتی بر دهان آن‌هایی است که فکر تجاوز به ایران اسلامی را دارند.

امیر سرتیپ دوم کیومرث ماسوری، جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان با اشاره به ناامنی‌های موجود در کشور‌های همجوار ایران افزود: با برقراری امنیت در کشور مسئولان ما نیز به خصوص در جوامع بین المللی با قدرت صحبت و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مختلف و متعدد از سوی نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: ارمغان این رزمایش‌ها صلح و امنیت برای کشور خودمان و مشتی بر دهان آن‌هایی است که فکر تجاوز به ایران اسلامی را دارند.

سرتیپ دوم ماسوری به رزمایش شهریور ماه امسال که به محوریت قرارگاه غرب در شهریور ماه در اصفهان برگزار شد اشاره و تصریح کرد: تحلیگران نظامی آمریکا در ۱۷ بند این رزمایش را تحلیل و تاکید کردند که ارتش ایران ارتشی نیست که ما در فکر تجاوز به کشور آن‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش از موشکی استفاده کردیم که هوشمند، با برد بلند و دقیق زن بود و ب طور کامل بر روی هدف پیاد ه شد، بالگرد‌های هوانیروز نیز در شهر پرواز و اقدام به تیراندازی کردند.

سرتیپ ماسوری یادآورشد: تنها چهار کشور از این تکنولوژی (بالگرد‌های هوانیروز مورد استفاده در رزمایش) برخوردار هستند که ایران یکی از این کشور‌ها بوده و حتی روسیه که ابرقدرت نیز محسوب می‌شود، این فناوری را که به دست جوانان خودمان تولید شده است، ندارد.

سرتیپ دوم ماسوری با بیان اینکه ارتش از همان سال ۵۶ با انقلابیون همراه بود، گفت: این همراهی ارتش موجب شد انقلاب ظرف ۳ ماه به پیروزی برسد و این درحالی است که برای وقوع هر انقلابی که مشابه آن‌ها در کشور‌های همجوار و آفریقایی مانند مصر و تونس رخ داد، اگر ارتش همراهی نمی‌کرد انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی افزود: در اوایل انقلاب زمانی عراق به ایران حمله کرد که تنها ۳۰ درصد سازمانی یگان‌های نظامی ما در پادگان‌ها بوده و فرمانده گردان‌های ما ستوان یک بودند و افسر ارتشی نداشتیم عراق این گونه به ما حمله کرد و همین ۲ لشگر ۵۳ روز جلوی عراق ایستادند.

امیر سرتیپ دوم ماسوری همچنین با تشریح اقدامات ارتش در زمان حاضر، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون نیز در سطح و خط مقدم است و نه در پادگان‌ها و تمامی مرز‌های غرب و جنوب غرب به دست توانمند ارتش کشور محافظت می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتش در همه وقایع و حتی حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله اولین یگانی که وارد عمل می‌شود چراکه ارتش فدای ملت است و ارتشیان بچه‌های این ملت هستند.

در پایان این مراسم سرهنگ بیرانوند به عنوان فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان معرفی و از خدمات سرهنگ جلال صالحی فرمانده قبلی این تیپ قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.