سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از ایجاد ظرفیت ۱۴ هزار پورت "فیبر نوری خانگی" در استان خبر داد و گفت : تاکنون ۱۶۰۰ مشترک در این زمینه فعال شده‌اند.

حمیدرضا امیری سرپرست مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه شبکه فیبرنوری کشور، گفت : استفاده از فیبرنوری تاثیر بسیاری بر افزایش سرعت اینترنت دارد و در همین راستا توسعه این شبکه در کشور بطور جد در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای پروژه "فیبرنوری خانگی" در کشور خبر داد و افزود: در استان هم اجرای این پروژه پیگیری شد تا بتوانیم فیبرنوری را به درب منازل برسانیم و در حال حاضر ۱۴ هزار پورت ظرفیت "فیبرنوری خانگی" در استان ایجاد شده و تاکنون ۱۶۰۰ مشترک در این زمینه فعال شده اند.

وی هزینه سالانه مشترکین جهت استفاده از فیبر نوری را بیش از سه میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سرعت اینترنت مشترکینی که از فیبرنوری استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر است. البته در حال حاضر امکان استفاده از فیبرنوری در همه نقاط شهر کرمانشاه وجود ندارد.

امیری گفت: این طرح بویژه برای مراکز پرترافیک مانند واحد‌های بزرگ تجاری و اداری مناسب است.

امیری به انجام پروژه‌های فیبرنوری برای شهرک‌های صنعتی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده شهرک‌های صنعتی به فیبر نوری مجهز شده اند و اگر واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک‌ها متقاضی باشند، فیبرنوری برای واحد آن‌ها وصل خواهد شد.

امیری با اشاره به وجود شش هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ کیلومتر به این شبکه افزوده شده و توسعه این شبکه همچنان در دستورکار قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.