مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد درخصوص تشدید بارندگی و احتمال بروز خسارت به ویژه در مناطق عشایری و کوهستانی هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی هواشناسی نیاز است عشایری که در نقاط سخت گذر ساکن هستند نکات ایمنی را رعایت و هشدار‌ها را جدی بگیرند.

علیرضا نیکروز با اشاره به تشدید بارش‌ها از ۱۵ آذر تا ۱۶ آذر، افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها در آماده باش کامل هستند.

او ادامه داد: برای خدمات‌رسانی بهتر در مواقع ضروری به فرمانداران، بخشداران و دهیاری‌ها اعلام شده تا پایان بارندگی در شهرستان و محل سکونت خود حضور داشته باشند.

نیکروز حضور برخی از افراد در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس را خطرناک عنوان کرد و گفت: در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این سامانه بارشی تا پنجشنبه ۱۷ آذر در استان فعال است، گفت: آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور معادل ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.