رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه از انجام کشت پاییزه در ۴۵ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم شهرستان خبر داد.

حکمت اله نریمانی با اشاره به فصل کاشت محصولات پاییزه در کهگیلویه گفت: طرح جهش تولید دیمزار‌ها امسال با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در حال اجرا است.

او تنوع و تناوب کشت محصولات زراعی، افزایش تولید در واحد سطح و رعایت اصول کشاورزی را از مهمترین اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود تا بیشترین تاثیر را در کشاورزی پایدار و افزایش تولید داشته باشیم.

نریمانی با بیان اینکه در کشت پاییزه امسال ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی کشت می‌شود، ادامه داد: در فصل زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار گندم، ۱۳ هزار هکتار جو و ۲ هزار هکتار انواع دانه‌های روغنی و حبوبات کشت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه به آمادگی و تدارک ادوات کاشت برای اجرای کشت مکانیزه اشاره و اضافه کرد: ۳۵۲ دستگاه تراکتور، ۳۵۲ دستگاه گاوآهن، ۵۰ دستگاه خاکورز مرکب، ۷۰ دستگاه چیزل پکر، ۲۳ دستگاه خطی کار آبی، ۷۳ دستگاه خطی کار دیم، ۱۱ دستگاه ریز کارنده و همچنین تهیه ۷ دستگاه کشت مستقیم برای اولین بار در شهرستان کهگیلویه مشارکت دارند.

این مقام مسئول می‌گوید: همه بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید با توجه به احتمال ادامه خشکسالی و احتمال بروز خسارت‌های ناشی از این عامل و یا سایر عوامل خطرزای طبیعی به محصولات زراعی و باغی و دامی، محصولات خود را بیمه کنند.

او گفت: امسال برای دومین سال که در قالب طرح جهش تولید بخشی از سهم بیمه محصولات زراعی در دیم‌زار‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت می‌شود یکی از اقدامات مهم وزارت جهاد کشاورزی در جهت رونق تولید طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها است که در این طرح قرار بر آن است که تمام سطوح طرح جهش تولید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.