خون شویی به سبک خاندان پهلوی؛ گرامی داشت جنایت وحشیانه پدر توسط پسر! + تصاویر

رضا پهلوی در حالی از اعتصاب در ۱۶ آذر حرف می‌زند که هنوز جنایت وحشیانه پدرش در این روز از ذهن مردم ایران پاک نشده است.

 مروری بر صفحات پرفرازونشیب تاریخ قبل از پیروزی انقلاب، گویای تحمیل حوادثی تلخ و جبارانه بر مردم ایران از سوی ایادی ظلم است. اینکه رضا پهلوی همان دلقک مجالس غربی است و به قول براندازها، برای ارتش خیالی سان می‌بیند، بر کسی پوشیده نیست. حمایت‌های این جریان مخلوع نیز از تحریم‌های ایران توسط آمریکا عیان است. اما آنچه که نمی‌توان از آن گذشت  تحریف واقعیت و سرپوش گذاشتن بر جنایات خاندان پهلوی توسط این شخص است.

به تازگی رضا پهلوی در پیامی از مردم ایران خواسته تا در آستانه ۱۶ آذر که در ایران به عنوان روز دانشجو شناخته می‌شود، اعتصاب و اعتراض صورت بگیرد. نکته جالب، اما اینکه او در این پیامش اسمی از روز دانشجو نیاورده، زیرا می‌داند ۱۶ آذر یادآور جنایت پدرش در کشتار سه دانشجوی مخالف دولت کودتا و مخالف حضور مقام امریکایی (دولت حامی و شکل‌دهنده کودتا علیه دولت مصدق) بود.

جنایت علیه دانشجویان 16 آذر


بیشتربخوانید


سال ۱۳۳۲، حدود سه ماه و نیم از کودتای امریکایی ۲۸ مرداد می‌گذشت که ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس‌جمهور امریکا به ایران آمد و با مقامات دربار و دولت دیدار کرد. او سپس در روز ۱۶ آذر راهی دانشگاه تهران شد، اما با اعتراض دانشجویان مواجه شد که نمی‌خواستند او در ایران یا در دانشگاه آنان باشد. اعتراض دانشجویان دانشکده فنی با خشونت نیرو‌های رژیم پهلوی روبه‌رو شد و آن‌ها با حمله به دانشکده فنی دانشگاه تهران سه دانشجو به نام‌های شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا را به شهادت رساندند. از آن سال به بعد دانشجویان یاد آن شهدای دانشجو را گرامی می‌دارند. پس از پیروزی انقلاب نیز روز ۱۶ آذر روز «دانشجو» نامیده شد و هرساله مراسم‌ها و اجتماعاتی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

16 آذر

جنایت پهلوی

اکنون که براندازان تلاش کرده‌اند این سه روز یعنی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر را با اعتصاب و اعتراض بگذرانند، رضا پهلوی هم خواستار شکل‌گیری اعتصاب و اعتراض در این سه روز شده و به روی خود نیاورده که ۱۶ آذر گرامیداشت شهدای دانشجویی است که با جنایت رژیم پهلوی کشته شدند.

خود مانور براندازان روی تاریخ ۱۶ آذر هم جالب توجه است. به قول یک کاربر در توئیتر «به دستور محمدرضا پهلوی، در داخل دانشگاه تهران به دانشجویانی که به روابط با امریکا و انگلیس بعد کودتا معترض بودند، تیر مستقیم جنگی شلیک کردند، شد روز دانشجو؛ حالا با فراخوان پسر محمدرضا و با حمایت امریکا و انگلیس، در روز دانشجو، بزرگداشت گرفتند. دنیا همین‌قدر مضحک است.»

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
هیچ غلطی نمی توانن بکنن ما آماده نبرد با تمام دشمنان اسلام هستیم فقط منتظر اشاره رهبرمان هستیم کور خواندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
اینا عادتشون انقدر حرف الکی بزنن چون غیر از این کاری نمیتونن بکنن ... یادشون رفته روز دانشجو بخاطر فاجعه ای که پدرشون رقم زد و سه شهید دانشجو نام گذاری شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سه شهید آن زمان و درمقابل حادثه کوی دانشگاه 1378رو مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجیدم
۱۰:۴۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
این شبکه های معاند خوب تونستندبه یک عده بفهمانندکه توایران فقط اختلاس وتورم هست کشورهای دیگه ازاین موضوع مستثنی هستند. درصورتیکه فقط چندفیلم سینمایی خارجی درمورداختلاس وفسادپلیس تواروپا وآمریکاببینید. اون موقع همه چی دستت میاد. خودتحقیرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
آخه مسئولین اونجا که نظام اسلامی ندارن ولی ما داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
فقط 3تا کشته ؟
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۳:۰۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
فقطش مال چیه ؟ باید چند نفر باشه باشه راضی باشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
مقایسه کن با حادثه کوی دانشگاه سال 78
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
در تمامی سیستم های حکومتی نقاط ضعف و قوت همیشه وجود داشته و از این پس نیز وجود خواهد داشت اما این که بخواهیم انتقاد از یک حکومت را با طرفداری از یک باطل رقم بزنیم به طور حتم منطقی نیست . جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه دست آوردها و خدماتی که داشته دارای نقاط ضعف فراوانی هم بوده که بر می گردد به مدیریت ضعیف بعضی از دست اندرکاران نظام که می بایست این موضوع حتما دچار دگرگونی و اصلاح شود ، اما در خصوص رژیم پهلوی به هیچ عنوان نمی توانیم از جنایات و کم کاری های آنان بگذریم ، آنها نه تنها به فکر اصلاح اساسی و بنیادی برای مردمشان نبودند بلکه حکومت را در دست مشتی جنایت کار از قبیل ساواک و فراماسون های وابسته به خارج از کشور داده بودند که در آن فقط عده ای محدود از امکانات شاهنشاهی استفاده می کردند و فقر و بیسوادی بسیاری از کشور را فرا گرفته بود .
انتقاد سازنده جای خود اما طرفداری از یک حاکمیت فاسد و باطل جای تامل دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
حداقل ادعای دینداری نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۲۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
پاسخ به ناشناس 18:10

چون بهایی بودند
رضا پالانی (اهریمن) فاجعه ی کشتار مردم بی گناه در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا (ع) را انجام داد ، که همین یک مورد جنایت برای نشان دادن ماهیت شیطانی این خاندان حرامزداه کافیست.
خوک توله اش هم فاجعه ی مدرسه ی فیضیه قم را مرتکب شد.
این دو خوک کثیف بی اصل و نسب ، حرام زاده ی واقعی و بهایی مسلک بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
پولها رو کسانی می‌برند که ذاتشون مثل پهلوی کثیفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام لطفا مطالعه کنننیدبعد نظر بدید
خاطرات اطرافیان شاه جایی برای دفاع ازاو نمیگذارد
Netherlands
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
بازگوییه تاريخ درسهای زیادی داره خصوصا برای کسانی که تاريخ خیانت پهلوی و منافقین رو راحت فراموش کردند یا نمی‌خواهند به یاد بیاورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
پهلوی یه احمق کامل بود که توانایی اداره کشورو نداشت و مداوم وابسته به عوامل خارج بود ، تمام پول کشور خارج میرفت و مردم تو گرفتاری زنذگی میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
خیلی احمقی الان پولها نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۰۹:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
منظورش از احمق, بی کفایت بود. و البته جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۵:۲۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
تو نابغه‌ای بسمونه عزیزم
لااقل الان ایران هواپیمای 1 میلیون دلاری رو 5 میلیون دلار نمی‌خره که واسه اهداف خود آمریکا بره ویتنام رو با خرج ایران بمبارون کنه. ایرانی که در حوزه hdi رتبه‌120 رو در جهان داشت
مشکلات و فساد های الان بسیار است ولی تو مقایسه غلو نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
فقط یک قلم آنهم خرید هواپیمای جنگنده اف 14 نیروی هوائی عراق رو بیچاره کرد و موجب امنیت نفتکشهای ایرانی در خلیج فارس شد و سرعت وشتاب پیشروی ارتش عراق رو گرفت
آخرین اخبار