نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه تأمین آبِ اشامیدنی شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

حسین محمد صالحی گفت: بزرگترین مشکل چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت تأمین آب شرب است. متأسفانه در شهرستان بویین میاندشت، فریدونشهر و بخش چنارودِ چادگان همچنان آبرسانی سیار داریم. پارسال در حوزه محرومیت‌زدایی مشکل آب شرب بسیاری از روستا‌های پیشکوه فریدونشهر و بخش مرکزی تا حد زیادی رفع و اکنون در حال رفع شدن است. در شهرستان بویین میاندشت به شدت مشکل کمبود آب شرب در روستا‌ها حس می‌شود به همین دلیل از ستاد محرومیت‌زدایی کشور درخواست کرده‌ایم که بخشی از اعتبار برای رفع این مشکل را تأمین کند.

او افزود: در شهرستان فریدن سطح آب بیشتر چاه‌های روستایی پایین رفته و به نیترات آغشته شده است. متأسفانه طرحی که پارسال مجوز ماده ۲۳ آن را برای آبرسانی به چهار شهرستان با تخصیص ۶.۵ میلیون متر مکعب آب گرفتیم از سوی وزارت نیرو تأمین اعتبار لازم نشد و اعتبارات کمی برای آن تخصیص یافت که در حال پیگیری برای گرفتن اعتبارات بیشتر هستیم تا پروژه تأمین آب شرب چهار شهرستان مذکور با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس، گفت: عملیات تأمین آب شربِ چهار شهرستان را از امسال آغاز کردند. دو مخزن بزرگ آب در شهرستان‌های فریدن و بویین میاندشت ساخته می‌شود، اما، چون پروژه بزرگی است با اعتبارات قطره‌چکانی به راحتی قابل انجام نیست و اقداماتی که ادارات آبفای چهار شهرستان انجام می‌دهند، به نوعی برای طرح بزرگ آبرسانی است، اما تأمین اعتبار از سوی وزارت نیرو با تعلل روبرو است.

محمد صالحی تصریح کرد: پروژه تأمین آبِ شربِ شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما تاکنون با همکاری کمیسیون تلفیق توانسته‌ایم تنها ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای چنین پروژه بزرگی تأمین کنیم. چون اجرای این پروژه با سازمان آب منطقه‌ای است تعلل در آن زیاد است که از وزیر نیرو خواسته‌ایم اعتبارات لازم را در سال جدید برای این پروژه تخصیص دهد و در بودجه سال آینده رقم بالاتری را برای آن در نظر خواهیم گرفت تا مشکل تأمین آب شرب ظرف مدت ۴ سال مرتفع شود.

او در پاسخ به این سؤال که چرا وزارت نیرو به شکل یکجا این اعتبار را تأمین نمی‌کند، گفت: استدلال وزارت نیرو این است که اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های نیمه‌تمام است و از طرفی هم مجموعه مدیریتی استان اصفهان خیلی مایل به اجرای این پروژه نیستند، چراکه با اجرای پروژه بارگذاری‌های جدیدی روی زاینده‌رود انجام می‌شود، در حالی که بخش زیادی از این آب شرب از منابع زیر زمینی و چاه‌هایی که در فریدن و فریدونشهر است، تأمین خواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که مردم در این تنگنای اقتصادی به ما مراجعه می‌کنند، درباره تسهیلات بانک‌ها است، چراکه حتی برای گرفتن تسهیلات خُرد با مشکل مواجه می‌شوند و بانک‌ها از دادن این تسهیلات خودداری می‌کنند که با توجه به تذکرات زیادی که به دولت و بانک مرکزی داده شد انتظار می‌رود این نابسامانی‌ها حل شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.