معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۹۳۰ بهره‌بردار در شرکت تعاونی‌های تخصصی فراگیر هشت شهرستان استان عضویت دارند.

مجید افرادی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: حمایت از توسعه سرمایه گذاری در منابع طبیعی شرط اصلی تشکیل شرکت‌های تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور است که در این زمینه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی در استان سمنان صورت گرفت که این اقدامات در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.

نماینده شرکت مادر تخصصی و رییس هیات مدیره صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به سهم تعاونی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، مد نظرمقام معظم رهبری به خصوص در حوزه منابع طبیعی، افزود: یکی از شروط عضویت در صندوق توسعه منابع طبیعی این است که حداقل ۱۰ درصد متخصصان و صاحب نظران، مردم و بهره برداران عرصه منابع طبیعی استان‌ها باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون در تمام شهرستان‌های استان سمنان شرکت‌های تعاونی تشکیل شد که در صورت فعالیت بتوانند گواهی تعیین صلاحیت از کارگروه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برابر بند ب ماده ۲۹ اخذ کنند.

وی بیان کرد: در این راستا صندوق توسعه منابع طبیعی جهت حمایت از تشکل‌ها با اختصاص سهم دولت است که اعتبار مربوطه از شرکت مادر تخصصی دریافت شده است و پیگیر تخصیص مابقی اعتبار هستیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدارای استان سمنان با تاکید بر نگاه ویژه مسئولان به ترویج مشارکت‌های مردمی و استفاده از بخش خصوصی و مردمی در مقوله افزایش کمی و کیفی تولیدات منابع طبیعی که با صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در سطح کشور طی پنج سال اخیر تشکیل شده، ابراز داشت: توسعه و احیاء منابع طبیعی بدون همکاری و مشارکت با بهره برداران منابع طبیعی، حفاظت از عرصه‌ها و انفال شامل جنگل ها، و مراتع، در کنار کنترل عوامل تهدیدزای طبیعت غیرممکن است.

صندوق توسعه منابع طبیعی می‌تواند با تزریق اعتبار ریالی در طرح‌های مشارکتی و توسعه پایدار منابع طبیعی و آبخیزداری، نقش بسزایی در توسعه منابع طبیعی و تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.