سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم فعالیت موج بارشی در جنوب و غرب استان تا روز چهارشنبه خبر داد.

لیلا امینی با اشاره به بارش‌های پراکنده برف و باران در برخی از مناطق استان طی شبانه روز گذشته، گفت: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده در ایستگاههای هواشناسی از پادنای عُلیا با ۴.۴ میلیمتر، سمیرم یک میلیمتر و نطنز ۲ دهم میلیمتر بوده است.

او با بیان اینکه در ارتفاعات ابیانه و شمال استان اصفهان برف باریده است، افزود: بارندگی شبانه روز گذشته در ارتفاعات کاشان و نطنز پراکنده و کم بوده است.

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان، همچنان بارش برف پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: از موج ناپایدار کنونی که در استان فعال است بارندگی در مناطق مرکزی از جمله کلانشهر اصفهان انتظار نمی‌رود.

امینی افزود: فعالیت این موج امروز در مناطق جنوبی استان و به تدریج در غرب استان خواهد بود که به ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه منجر می‌شود.

او ابراز داشت: با توجه به حاکمیت و نفوذ سامانه پرفشار و تزریق رطوبت در مناطقی از شمال، غرب و جنوب استان، ریزش توده هوای سرد، مه آلودی و کاهش محسوس دما را در طول روز طی این هفته خواهیم داشت.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد سردتر می‌شود، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

به گفته امینی، فرودگاه اصفهان در ساعات پیش رو با کمینه دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و شهر اصفهان با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به فعالیت موج بارشی از امروز تا روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بر این اساس در هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی آمده است که فعالیت موج بارشی از روز دوشنبه مناطق جنوب استان را در برمی گیرد. روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز فعالیت امواج بارشی در مناطق جنوب و غرب استان تداوم می‌یابد.

بر اساس این اطلاعیه، احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب موقت و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی به دلیل مه آلودی هوا وجود دارد.

هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به نفوذ توده هوای سرد از صبح امروز دوشنبه و ماندگاری آن تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است، افت محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد به ویژه در نیمه شمالی استان انتظار می‌رود و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد. از این رو مدیریت حامل‌های انرژی و کنترل دمای گلخانه‌ها مرغداری‌ها ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.