منطقی با بیان اینکه ۱۰ مرکز شبانه روزی ویژه معلولان در استان وجود دارد، گفت: ۲۸ مرکز روزانه نیز آماده خدمت رسانی به معلولان استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن اشاره به آمار معلولان و توان خواهان استان سمنان بیان کرد: ۱۳ هزار و ۶۶۰ نفر توان‌خواه تحت پوشش سازمان بهزیستی استان سمنان هستند که از جمله این افراد می‌توان به معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، نابینایان و … اشاره کرد.

وی افزود: برخی خدمات هستند که به صورت موردی به معلولان داده می‌شود مثل پرداخت‌هایی شامل کمک هزینه تحصیل، درمان، اشتغال و … و دسته دیگر خدمات آن دسته خدماتی هستند توسط مراکز تحت نظارت بهزیستی داده می‌شود که شامل مددرسانی، پرستاری، آموزش و… است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ده مرکز شبانه روزی ۲۸ مرکز روزانه و تیم‌های مختلف مراقبت معلولان در منزل به مددجویان بهزیستی استان خدمات می‌دهند، بیان کرد: تمام هزینه‌های خدمات این معلولان توسط بهزیستی استان سمنان پرداخت خواهد شد.

منطقی با بیان اینکه کمک‌های توانبخشی در مراکز تحت پوشش بهزیستی به معلولان داده می‌شود، ابراز کرد: در کنار همه این موضوعات اشتغال معلولان را نیز دنبال می‌کنیم چرا که این دسته افراد به واسطه توانمندی‌هایشان فرصت‌های شغلی متناسب را نیاز دارند که ما باید در اختیارشان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن که در زمره نیاز‌های خاص و ضروری معلولان محسوب می‌شود، دومین موضوعی است که بهزیستی استان سمنان دنبال می‌کند، گفت: تلاش داریم تا در زمینه مسکن هم مشکلات مددجویان بهزیستی را حل کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مددجویان در صورت نیاز به دریافت خدمات به مراکز دولتی و مجتمع‌های بهزیستی در سراسر استان مراجعه کنند، گفت: مراکز مثبت زندگی نیز در کنار مراکز دولتی، در سراسر استان آماده پذیرایی از معلولان هستند تا بتوانیم مشکلات این قشر را حل کنیم.

منطقی با بیان اینکه ۲۱ مرکز مثبت زندگی در استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: مددکاران حرفه‌ای در این مراکز حضور داشته و با توجه به نیازی که معلولان دارند به آن‌ها خدمت رسانی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.