رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوازت لازم عملیات اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدآ در فاز یک کلید خورد.

داوود مومنی اظهارداشت: در راستای تقاضای مکرر شهروندان و به استناد ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، شهرداری شهرکرد از طریق مجاری قانونی نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام، قرارداد منعقد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزات لازم عملیات اجرایی طرح تفیکی زباله از مبدأ در فاز یک با نصب حدود ۸ کانکس در محلات مختلف شهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه افزایش روزانه تناژ پسماند و زباله‌های شهری مستلزم برخورد اصولی و فنی می‌باشد، افزود: نقطه ابتدایی برای کاهش زباله، فرهنگ‌سازی وتفکیک آن از مبدأ می‌باشد که تمیزترین نوع آن جمع‌آوری و برخورد با زباله است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد بیان کرد: همچنین از نظر صرفه‌جویی در انرژی و کمک به وضعیت اقتصادی دارای مزیت می‌باشد و از فعالیت زباله‌گرد‌های غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

مومنی ادامه داد: اجرای موفق این پروژه نیازمند همکاری شهروندان می‌باشد تا بتوان از ۱۳۰ تن زباله روزانه در بهترین حالت با کمک شهروندان از دفن حدود ۱۲ درصد آن جهت کمک به محیط زیست جلوگیری کرد.

وی گفت: شهروندان جهت تحویل زباله‌های شهری در مناطق یک و دو می‌توانند به مکان‌های پیش‌بینی شده به شرح زیر مراجعه کنند.

۱. بلوار معلم
۲. چالشتر جنب شهرداری
۳. میرآبادغربی: خیابان شهریار جنب مسجد فاطمیه و میرآباد شرقی: جنب مسجد امام حسین (ع)
۴. گودال چشمه جنب پارک جانبازان
۵. خیابان امیرکبیر مقابل مسجد امام جواد (ع)
۶. خیابان پاسداران جنب پارک پاسداران
۷. بلوار کاشانی جنب هواشناسی
۸. پارک تهلیجان جنوبی واقع در پارکینگ مقابل خیابان ناصر خسرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار