دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی گفت: با راه اندازی خط ریلی شلمچه به بصره شاهد توسعه تجارت با کشور عراق و افزایش حجم ترانزیت خواهیم بود.

آقای سبحان نظری گفت:  در صورت  توسعه زیر ساختی  حمل ونقل ریلی در کشور و همچنين توسعه خطوط ریلی  زمینه برای توسعه فرصت های ترانزیتی در کشور فراهم می شود.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، با ساخت و توسعه راه آهن شلمچه به بصره شاهد توسعه  و گسترش تجارت با کشور عراق خواهیم بود و از سوی دیگر برای اتصال به روسیه با تکمیل کریدور شمال به جنوب و ساخت راه آهن رشت آستارا شاهد افزایش و گسترش چشم گیر ترانزیت خواهیم بود.

او می گوید: پیش از این برای راه آهن شلمچه به بصره بخش خصوصی توافقات و مذاکرات دو ساله ای با طرف عراقی انجام داده بود و مقرر شده بود راه آهن ایران و کشور عراق برای این خط ریلی بسازد.

این مقام مسئول گفت: در یک سال اخیر شرکت راه آهن مصوبه قبلی را لغو اعلام کرده است و خود در قالب توافق با عراق این خط ریلی را خواهد ساخت و نباید شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت کند.

او گفت: خط  راه آهن شلمچه به بصره یکی از مهم ترین خطوط ریلی در کشور به شمار می آید و جز خطوط ریلی بسیار سود آور است، در صورتی که کم ترین بودجه ممکن در بخش ریلی وجود داشته باشد باید در این مسیر اجرا شود و جزو پروژه های اولویت دار در کشور است.

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار