سمند سورن در کل کشور به عنوان خودروی جایگزین در ناوگان تاکسیرانی معرفی شد که تاکنون هنوز خبری از ورود آن به ناوگان نشده است.

حسینی سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: یکی از اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل درون شهری برای افزایش سطح ارائه خدمات به شهروندان از یک سو و کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت از سوی دیگر، نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل درون شهری است که برای تحقق آن لازم است نسبت به هماهنگی میان ارگان‌های اجرایی مرتبط اقدام شود.

او افزود: با توجه به حذف خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از سبد تولیدی شرکت ایران خودرو، در عمل نوسازی ناوگان تاکسی درون شهری از خرداد امسال در کل کشور متوقف شده است.

حسینی بیان کرد: طبق پیگیری‌هایی که از طریق اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور صورت گرفت با توجه به اینکه بین تولیدات داخلی، خودروی مناسب استفاده در حوزه تاکسیرانی که مطابق با شاخصه‌های مصوب شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور باشد وجود ندارد سرانجام خودرو سمند سورن پایه گاز سوز در کل کشور به عنوان جایگزین در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده معرفی شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: رانندگان تاکسی توان پرداخت قیمت بالای خودرو در نوسازی ناوگان تاکسیرانی را ندارند و همچنین نبود تسهیلات بانکی با سود قابل قبول برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، همه دست به دست هم دادند تا طرح نوسازی تاکسی‌ها متوقف شود.

او تصریح کرد: با گذشت بیش از ۹ ماه از سال تاکنون خودروی معرفی شده سمند سورن از سمت سازمان ملی استاندارد برای شماره گذاری تعیین نشده و این موضوع اعتراض گسترده تاکسیرانان و شهرداری‌ها در کل کشور را به دنبال داشته است و اسباب توقف کامل فرآیند نوسازی را در حوزه تاکسیرانی در سراسر کشور موجب شده است.

حسینی اظهار کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد و امید است با همکاری بیش از پیش تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و خودروساز این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود.

برچسب ها: تاکسیرانی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
لطفا کاری بکنید بابا به کلی زندگیم خراب شده با این ماشین های فرسوده