شفیعی:

کم‌توجهی به زیرساخت‌ها دلیل عدم توسعه گردشگری است

مدیر کل دفتر مطالعات آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری گفت: یکی از دلایل تحقق نیافتن برنامه‌های توسعه گردشگری عدم توجه به زیرساخت‌های کشور است.

زاهد شفیعی مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری امروز ۱۴ آذر۱۴۰۱ در نشست معاونان گردشگری استان‌ها، درباره اقداماتی که در این مدت انجام شده است، گفت: حوزه آموزش در سال‌های اخیر یک رویکرد اساسی داشت و آن استقرار نظام جامع آموزش است که چند هدف اصلی دارد از جمله این اهداف می‌توان به بازنگری محتوای آموزشی و تولید محتوا اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه صنعت گردشگری صنعتی انسان محور است، ادامه داد: یک رویکرد تفننی به حوزه آموزش وجود دارد و رویکرد دیگر رویکرد تخصصی است و عیار کشور‌ها در حوزه گردشگری به نیروی انسانی آن‌ها برمی‌گردد.

شفیعی افزود: یکی از دلایل عدم تحقق برنامه‌های توسعه گردشگری، عدم توجه به زیرساخت‌های کشور است. متاسفانه ما در استان‌ها فقدان نقشه راه هستیم و مدیران استانی باید پاسخ دهند که ما به چه تعداد نیروی انسانی، چه تعداد موسسه و تورلیدر در گردشگری نیاز داریم.

شفیعی ادامه داد: باید سیاست‌های کمی و کیفی ما در حوزه آموزش مشخص شود. این روز‌ها تعدد و تراکم موسسات فاقد خلاقیت زیاد داریم، در سند توسعه منابع انسانی باید بدانیم به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم. با این حال هنوز هم در بسیاری از استان‌ها درخواست تاسیس موسسه‌های جدید وجود دارد.

او افزود: هدف ما از آموزش، آموزش کاربردی و استقرار شایستگی‌های حرفه‌ای نیروی انسانی گردشگری است. تمام این‌ها کلیت مسیر ما در حوزه گردشگری است.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ روستا دارای شناسنامه تامین سلامت هستند و این‌ها به مقاصد ما کمک می‌کنند. همچنین یکی از سند‌های خیلی مناسبی که در اختیارمان قرار دارد سند برند گردشگری است که فاز اول آن به نام هویت بصری برند جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و ما سند مصوب هیت وزیران را هم داریم.

برچسب ها: گردشگری ، توسعه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار