رئیس اداره امور عشایر گیلان گفت: عشایر این استان از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید کرده اند.

فریدون طالبی، رئیس اداره امور عشایر گیلان گفت: عشایر این استان از ابتدای امسال تاکنون با تولید و فروش محصولات مختلف دامی و صنایع دستی، ۳۸۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

او افزود: پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، کشک، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره از تولیدات و فرآورده‌های دامی عشایر گیلان است.

به گفته رئیس اداره امور عشایر گیلان، عشایر این استان سالانه یک هزار و ۴۰۷ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و امسال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید کرده اند.

طالبی همچنین گفت: عشایر گیلانی سالانه ۶ هزار و ۸۲۲ تن شیر تولید می‌کنند که از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ تن شیر تولید کرده اند.

او با بیان اینکه عشایر گیلان امسال ۱۹ تن عسل نیز تولید کرده اند، افزود: عشایر این استان همچنین در ۲ نوبت بهار و پاییز امسال، ۲۲۰ تن پشم تولید کرده اند.

رئیس اداره امور عشایر گیلان تصریح کرد: خانوار‌های عشایر استان امسال همچنین حدود ۵ تن انواع گیاهان دارویی هم برداشت کرده اند.

طالبی با اشاره به اینکه عشایر گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۸۵۰ متر صنایع دستی «داری» شامل قالی، جاجیم و گلیم تولید کرده اند، گفت: این عشایر در صنایع دستی «غیر داری» هم ۲۴ هزار و ۳۰۰ دست جوراب و شال و کت و شلوار تولید کرده اند.

او بیشترین جمعیت عشایری گیلان را متعلق به شهرستان‌های تالش، رودبار و رضوانشهر دانست و گفت: این استان یک هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۴۵۲ نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.