رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه سه میلیون اصله نهال مثمر شناسه دار شامل نهال‌های مثمر گرمسیری،نیمه گرمسیری و سردسیری در این استان تولید می‌شود.

سید محمدرضا سید حسینی اظهارداشت:۲۲ نهالستان مجور دار در سیستان و بلوچستان تامین کننده بیش‌از ۹۵ درصد نهال مورد نیاز توسعه باغات این استان هستند.

وی بیان کرد: سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری، دانه دار، هسته دار، دانه ریز، میوه‌های خشک، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در ۱۰۰ هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در راستای افزایش کمی و کیفی تولید، اصلاح باغات و بهره‌وری از عوامل و منابع تولید، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال حلقه‌های زنجیره تولید، تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی و توسعه صادرات از مهمترین اهداف تعریف شده در این طرح است.

وی وجود نهالستان‌های مجوزدار و تولید نهال‌های اصلاح شده با ارقام تجاری را به عنوان یک زیرساخت برای اصلاح و نوسازی و توسعه باغات بسیار ضروری برشمرد و اظهارداشت: هم‌اینک برنامه توسعه باغات میوه‌های گرمسیری بویژه طرح توسعه موزستان‌ها برای خودکفایی کشور به واردات موز در جنوب استان با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در دست اجراست.

حسینی تولید نهال کشت بافتی میوه‌های گرمسیری در مرکز تحقیقات بلوچستان را یکی از دستاوردهای مهم بخش جهادکشاورزی استان برشمرد و تاکید کرد: تحقق اشتغالزایی و ایجاد درآمددر منطقه با توسعه باغات با تولید محصولات اقتصادی وتجاری و توسعه صادرات میسر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار