به دنبال طغیان ناگهانی رودخانه‌ای در ژوهانسبورگ ۹ نفر جان باخته و شماری ناپدید شدند.

مرکز فوریت‌های آفریقای جنوبی اعلام کرد به دنبال طغیان ناگهانی رودخانه‌ای در منطقه‌ای در ژوهانسبورگ ۹ نفر جان باختند و امدادگران در حال جستجوی شمار دیگری هستند که ناپدید شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت مولاودزی، سخنگوی مرکز فوریت‌های شهر ژوهانسبورگ توضیح داد «شامگاه دیروز گروهی در مراسم آئین‌های مذهبی در کنار این رودخانه شرکت کرده بود که ناگهان طوفانی رخ داد.»

او تصریح کرد زمانی که این طغیان ناگهانی روی داد، ۳۳ نفر برای اجرای مراسم آیین مذهبی در کناره‌های رودخانه کوچک ژوسکی (Juskei) حضور داشتند.

سخنگوی فوریت‌های شهر ژوهانسبورگ تصریح کرد «مرگ دو نفر که آب با خود برده بود، در همان لحظه تایید شد» و امدادگران در جستجوی ۱۵ نفر دیگر که ناپدید شده اند، هستند.

او افزود: امدادگران با کمک نیرو‌های آتش نشانی صبح روز یکشنبه جستجو‌های خود را از سر گرفتند که در جریان آن شناسایی هفت جسد دیگر امکان پذیر شد و آمار جان باختگان به ۹ نفر رسید.

بالا آمدن ناگهانی آب در این منطقه از ژوهانسبورگ که در تابستان نیم کره جنوبی در آنجا تقریبا هر شامگاه طوفان روی می‌دهد و اغلب ناگهانی و شدید است، به کرات روی می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار