سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد نیرو‌های این کشور کنترل مرز‌های مشترک با ایران و ترکیه را بدست گرفتند.

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیرو‌های مرزبانی را صادر کرد.

به گزارش شفق نیوز، او در این خصوص گفت: هدف از این دستور السودانی، پایان حملات و درگیری متقابل میان نیرو‌های ایران و ترکیه با احزاب کرد است که در اقلیم کردستان رخ می‌دهد.

رسول طی کنفرانسی مطبوعاتی افزود: فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق بر کنترل مرز‌ها از سوی نیرو‌های مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تاکید کرد. این دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق بود تا نیرو‌های مرزبانی فورا کنترل مرز‌ها را در دست گیرند.

این فرمانده عراقی تاکید کرد که عراق نمی‌پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده شود و بیان کرد که ما روابط خوبی با همه کشور‌های همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشور‌های همسایه هستیم.

توافق ایران و عراق و اقلیم شمال این کشور برای استقرار نیروهای عراقی در مرز دو کشور ممکن است نقطه آغاز خوبی برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها باشد. اما موضوع خلع سلاح گروه‌های تروریستی جدایی طلب همچنان در ابهام است و به همین سبب این پرونده در آینده، همچنان باز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
قدرت و توان نظامی ایران عراق را مجبور کرد که نیروهای نظامی خود را برای اولین بار به شمال عراق بفرستد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
مشکل مملکت داخلیه نه خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
این یک موفقیت خوب برای نیروهای مقاومته .
آخرین اخبار