مردان ووشوکار رفسنجانی در نخستین المپیاد ستارگان رزمی این شهرستان حائز ۵۱ مدال رنگارنگ از این رقابت‌ها شدند.

مسئول هیئت ووشوی رفسنجان گفت: در نخستین المپیاد ستارگان رزمی رشته ووشو بیش از ۲۰۰ نفر شرکت داشتند که ۵۱ ووشوکار مرد در این رقابت‌ها حائز مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

محمد مسلمی در آئین اختتامیه رقابت‌های رشته رزمی ووشو در محل سالن کانون رفسنجان افزود: برای اولین بار مسابقاتی با کیفیت و سطح بالا در قالب المپیاد ستارگان رزمی به همت باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان برگزار شد.

مسلمی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان سکوی استاندارد ویژه انجام رقابت‌های ووشو از سوی شهرداری رفسنجان تهیه و مسابقات بر روی آن برگزار شد.

پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

او بیان داشت: در بخش آقایان ۲۰۰ شرکت کننده حضور داشتند که با انجام ۱۳۰ بازی در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در ۱۷ وزن از ۲۲ کیلوگرم تا +۷۰ کیلوگرم با هم به رقابت پرداختند.

مسئول هیئت ووشوی رفسنجان گفت: نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها علاوه بر کسب مدال، هدیه نقدی و حکم قهرمانی هم دریافت کردند و به مربیان برتر نیز کاپ قهرمانی اهدا شد که این حمایت‌های مادی و معنوی از سوی باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان جای قدردانی دارد.

مسلمی افزود: با توجه به اینکه مسابقات در فصل سرما و آنفلوآنزا برگزار شد، اما از استقبال پرشوری برخوردار بود.

او تصریح کرد: نفرات نخست این رقابت‌ها به عنوان تیم شهرستان تشکیل می‌شود و با حضور در تمرینات مشترک می‌توانند قدرت رزمی و ورزشی خود را افزایش دهند؛ ضمن اینکه به مسابقات استانی و کشوری هم اعزام خواهند شد.

پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

مسلمی با اعلام اینکه از داوران برتر این مسابقات هم تجلیل شد، گفت: هدف اصلی این المپیاد کشف استعداد‌های رزمی و پرورش آن‌ها و سوق دادن به سمت مسابقات استانی، ملی و بین المللی است و حمایت‌های آموزشی، مادی و معنوی نیز از سوی باشگاه ورزشی شهرداری ارائه می‌شود که با این حمایت‌ها امیدواریم تا ۲ سال آینده بتوانیم سهمیه اعزام بازیکنان به سطح رقابت‌های کشوری و جهانی را بدست آوریم.

او با بیان اینکه ووشو، هنر جنگیدن یا همان کنگ فوی چینی و ورزشی مهیج است که در سطح جهان اشاعه پیدا کرده، گفت: خوشبختانه در شهرستان رفسنجان ووشوکارانی هستند که در سطح ملی مدال و حکم قهرمانی کشوری را به دست آورده اند از جمله سعید مسلمی که طی سال‌های ۹۱ تا ۹۵ به اردوی تیم ملی دعوت شد و قهرمان کشور بود، همچنین حسام امجدی نیز دیگر ووشوکار رفسنجانی است که در سال ۹۷ توانست برای رفسنجان افتخار بیافریند و قهرمان کشوری شود.

پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.