مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه و پرداخت تسهیلات به متقاضیان اعتبار لازم را دارد.

حمیدرضا نجف پور، مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: خوشبختانه از زمان مدیریت بنده و در دولت فعلی تا کنون اختلاسی انجام نشده است؛ البته در سال‌های گذشته از صندوق ذخیره مبلغی اختلاس شده بود.

وی افزود: ما برای گرفتن مطالبات صندوق در دادگاه پرونده‌ای را تشکیل داده  و از عاملان اختلاس شکایت کرده ایم.

نجف پور اعلام کرد: ما بخشی از مطالبات را دریافت کرده و بخشی دیگر را دریافت نکرده ایم؛ اما با تلاش همکارانمان امیدواریم تمام پول‌های به سرقت رفته را دریافت کنیم.

او ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه تسهیلات به متقاضیان اعتبار دارد؛ البته انتظار داریم تسهیلات بیشتری را برای رفاه بهتر فرهنگیان دریافت کنیم.

شایان ذکر است که وزارت آموزش و پرورش موظف بوده است از قوانین و مقررات عمومی کشور تبعیت کند؛ اما در زمان تاسیس صندوق(سال۱۳۷۴) حکم ماده ۱۳۰ قانون محاسبات عمومی نقض شده و در شیوه فعالیت صندوق انحرافاتی به وجود آمد.

در سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی به دلیل اختلاس ۸ هزار میلیارد تومانی، در حال آماده سازی استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش وقت بود؛ اما او از وزارت استعفا کرد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
آماده پرداخت تسهیلات هست،اما نه به فرهنگیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
درود جناب رئیس حق نگهدارت ، حق مالکانه ی ما که بانی و مؤسس اولیه آن بودیم و‌ بازنشسته شدیم را گرفتند خواهشاً این حق را به ما برگردانید.