مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: ۸ مدرسه خیرساز جدید با ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه در استان به بهره‌برداری رسیده است.

قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: این مدارس خیرساز هستند و در ۷ روستای منطقه صومای برادوست ارومیه و یکی از روستا‌های خوی ساخته شده‌اند.

وی اضافه کرد: این مدارس در مناطق محروم این شهرستان‌ها و در راستای فعالیت‌های قرارگاه جهادی، شرایط برابر و عدالت آموزشی احداث شدند.

رحمانی با اشاره به اسامی این مدارس گفت: مدرسه یک کلاسه در روستای کانی شریک با ۶۴ مترمربع زیربنا و ۸۰۰ مترمربع، مدرسه یک کلاسه روستای چره در ۵۰۰ متر محوطه و ۶۴ مترمربع زیربنا، مدرسه یک کلاسه در صومای در ۶۴ مترمربع با ۷۰۰ متر مربع زیربنا و مدرسه یک کلاسه روستای مجروسه در ۶۴ متر و ۶۰۰ مترمربع زیربنا از جمله این مدارس هستند.

وی گفت: مدرسه سه کلاسه صوفی کانی در ۱۹۳ مترمربع فضای آموزشی و یکهزار مترمربع محوطه، مدرسه چهار کلاسه کانسبی در ۱۸۰ مترمربع فضای آموزشی و ۱۲۰۰ مترمربع محوطه سازی و مدرسه یک کلاسه اسکندر آباد در ۶۴ مترمربع فضای کلاسی و ۷۰۰ مترمربع محوطه سازی از جمله مدارسی است که برای استفاده دانش آموزان و بهره مندی آنان آماده سازی و احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: بهره برداری از آموزشگاه خیرساز مشارکتی هنر امروز در خوی همزمان با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در این استان آغاز شد.

رحمانی تاکید کرد: این مدرسه ۶ کلاسه دارای فضایی به متراژ ۳۴۰ مترمربع زیربنا و ۲ هزار مترمربع مساحت محوطه بااعتبار هزینه شده ۲.۵ میلیارد تومان به صورت مشارکتی توسط خیر مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.