۸۲۵ بیمار خاص و صعب العلاج زیر چتر حمایتی کمیته امداد قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: ۸۲۵ بیمار خاص و صعب العلاج استان در حال حاضر تحت پوشش این نهاد هستند و بخشی از هزینه‌های قابل توجه درمانی آن‌ها پرداخت می شود .

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: ۸۲۵ بیمار دچار ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، بیماران پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و افراد زمین گیر زیر پوشش این نهاد هستند .

وی، بهبود شاخص‌های بهداشتی را از اولویت‌های رسیدگی به سلامت مددجویان دانست و اظهار داشت: کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان بیماران بستری شده در منزل و تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری از جمله خدماتی هستند که این نهاد به مددجویان تحت حمایت خود ارایه می‌دهد.

صیادی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۹۰۴ مددجوی تحت پوشش کمک هزینه فرانشیز خدمات ویژه درمانی دریافت کرده اند، تصریح کرد: در همین راستا برای کمک به مددجویان تحت حمایت، بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته شده که این افراد با مراجعه به ادارات و دفاتر این نهاد و ارایه اسناد و مدارک درمانی، بخشی از هزینه‌های درمانی خود را دریافت می‌کنند.

به گفته این مسوول، سلامت مددجویان برای توانمند شدن آن‌ها بسیار مهم است و بر این اساس کمیته امداد با در نظر گرفتن یک بسته بیمه مکمل توانسته بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد را تامین کند.

کاهش نرخ خدمات سرپایی درمان برای مددجویان کمیته امداد

صیادی ادامه داد: همچنین با تصویب هیات وزیران در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱ در بخش دولتی، خودپرداخت (فرانشیز) تمام مددجویان کمیته امداد، اعم از شهری و روستایی از خدمات بستری در قالب نظام ارجاع در بخش دولتی به صورت رایگان بهره‌مند هستند.

صیادی تصریح کرد: براساس این تصویب‌نامه، خدمات سرپایی درمان برای مددجویان با در نظر گرفتن نظام ارجاع از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: از جمله اقداماتی که توسط این نهاد برای مساعدت به بیماران نیازمند تحت پوشش انجام می‌شود، طرح «شفا» است و براساس این طرح خانواده‌های نیازمند، شناسایی و کمک‌های خیریه به آنان در قالب پرداخت هزینه‌های دارو و درمان، پرستار و پزشک انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خیران می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

صیادی با بیان اینکه کمیته امداد استان ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار تحت پوشش دارد، افزود: از این تعداد، ۵۱ درصد از خانواده‌های تحت پوشش در شهر و ۴۹ درصد آن‌ها در روستا‌ها سکونت دارند.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.