معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه، ۷۸ تور گردشگری فعال وجود دارد که با داشتن مجوز‌های قانونی، امنیت سفر را برای گردشگران برقرار می‌کنند.

صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : نظارت‌های اداره میراث فرهنگی بر فعالیت تور‌ها هر روز انجام میشود و هر دو هفته یک بار حدود ۱۰ تا ۱۲ پیج که در فضای مجازی بطور غیر مجاز فعالیت دارند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۳ مصوبه هیئت وزیران در خصوص گردشگری، ادارات استانی موظف به شناسایی و معرفی تور‌های غیرمجاز به دستگاه قضایی دادستانی پلیس فتا و پلیس اماکن هستند

صابر افزود: فعالیت غیرمجاز در حوزه گردشگری از طریق فضای مجازی صورت میگیرد که معمولا به دلیل بیمه نکردن مسافران خدمات با قیمت کمترارائه می‌شود.
وی بااشاره به اینکه راه حل جلوگیری از فعالیت این نوع تور‌ها این است که متقاضیان گردشگری به دفاتر مجاز مراجعه کنند اضافه کرد: دفاتر مجاز طبق تعهداتی که دارند به بیمه مسافران پایبندند وموظفندامنیت سفر را برقرار کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از رسانه‌ها خواست با تهیه برنامه‌های ویزه گردشگری به مردم اطلاع رسانی کنند که فقط با مراجعه به دفاتر مجاز، به مناطق گردشگری سفرکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.