مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه معلولان به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای بیشتر در معرض آسیب‌ها قرار دارند گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم‌اینک به منظور اشتغال پایدار به معلولان این استان ارائه می‌شود.

جلیل شهریاری  اظهارداشت: ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار ضروری است.

وی گفت: براساس تحقیقات مختلف از بین پنج نیاز استراتژیک جوامع انسانی که به عنوان نیاز‌های مرتبط با امنیت ملی هر کشور از آن نام برده می‌شود ۲ نیاز آموزشی و اقتصادی از مهمترین دغدغه و مسائل در زندگی همه افراد جامعه بویژه معلولان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: معلولان به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای، مددجویی و عدم تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می‌گیرند از این رو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان آموزش‌هایی که ابعاد کاربردی و مهارتی آن‌ها نسبت به ابعاد نظری از اهمیت بیشتری برخوردار است یکی از پربازده‌ترین سرمایه گذاری‌های جوامع برای توسعه فردی و اجتماعی معلولان تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیازسنجی شغلی صورت گرفته، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در سالجاری ۴۴ نفر دوره آموزش‌های مهارتی را به معلولان ارائه کرده که در زمینه صنایع دستی، هنر، پلیواردوزی و شیرینی پزی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار