کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال بارش برف و کولاک در محورهای برف گیر مسافران حتما از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

خانم کبری رفیعی گفت : هشدار سطح زرد مبنی بر بارش برف باران و کولاک در بسیاری از مناطق کشور از امروز تا روز چهارشنبه صادر شده است.

به گفته او: بارش باران، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد پدیده مه، کاهش محسوس دما و در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق خواهد بود.

او می‌گوید: نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب فارس از امروز شاهد کاهش ۴تا ۸ درجه ای دمای هوا خواهند بود.

 رفیعی گفت: اثرات مخاطره این سامانه بارشی  لغزندگی کاهش شعاع دید در جاده‌ها، کولاک برف، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به سالن‌ها و تاسیسات گلخانه‌ای و احتمال اختلال در عملیات عمرانی است.توصیه می شود در سفرهای برون شهری مسافران احتیاط کرده ،  تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر داشته باشند.

 

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار