حمایت از صنعت چاپ با پرداخت تسهیلات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعدادی از واحد‌های چاپ و نشر استان که نیاز به تسهیلات خرد دارند به بانک معرفی می کنیم.

اشرفی در جلسه تسهیل و رفع موانع صنعت چاپ خراسان جنوبی گفت: با تغییری که در مدیران استان به وجود آمده است نگاه به مسائل و مشکلات موجود به نگاه حل مسئله تغییر کرده و دستگاه‌های اجرایی با تعامل باید راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات را ارائه کنند.

به گفته او مدیران باید با استفاده از اختیاراتی که در استان دارند، مسائل موجود را حل کنند و اگر این کار امکانپذیر نبود، از طریق استاندار با حضور در تهران می‌توان پیگیری لازم را انجام داد.

اشرفی با بیان اینکه از امروز فردی در دفترم برای پیگیری مصوبات جلسات مشخص می‌شود، گفت: هرچند بعضی از مسائل امروز ریشه در گذشته دارد، اما مصمم هستیم که جلسات خروجی مناسبی داشته باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید به یک مکاتبه با تهران برای حل مشکلات اکتفا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر با مکاتبه مسئله‌ای حل نشد، مدیر دستگاه مربوط حضوری باید در تهران پیگیری لازم را انجام دهد، بیان داشت: با توجه به مصوبه شورای اداری استان، ذی‌حسابان باید مراقب باشند تا کار‌های چاپ و نشر ادارات در خارج از استان انجام نشوند.

اشرفی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات از فعالان صنعت چاپ خراسان جنوبی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: تعدادی از واحد‌های چاپ و نشر استان که نیاز به تسهیلات خرد دارند را با معرفی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۶ برای تثبیت اشتغال می‌توانیم به بانک معرفی کنیم.

او اظهار کرد: واحد‌هایی هم که قصد توسعه کار خود را دارند از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای رونق تولید می‌توانیم به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

اشرفی با تاکید بر اینکه در اتاقم به روی همه کسانی که قصد سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را دارند، برای پیگیری مشکلات آن‌ها باز است، اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان برای شفاف سازی باید لیست مشمولانی که از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند را به فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای برخورداری فعالان حوزه چاپ و نشر استان از تعرفه برق فرهنگی در الفاظ گیر کرده‌ایم که باید برای شفاف سازی توسط متولیان این حوزه پیگیری‌های لازم انجام شود.

اشرفی با اشاره به اینکه جز واحد‌های چاپ دیجیتال، بقیه واحد‌های چاپ و نشر با همکاری صمت می‌توانند در یکی از فاز‌های شهرک صنعتی مستقر شوند، گفت: مشاغل سخت و زیان‌آور با رعایت استاندارد‌های مورد نظر می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.