رییس لیگ فوتبال آلمان از اقدامات دولت قطر برای جمع کردن حاشیه‌ها در جام جهانی حمایت کرد و نوشت: سخت‌گیری قطر در مواجه با برخی حاشیه‌ها موجب تمرکز بر روی ورزش فوتبال شد.

جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال از بیستم نوامبر در کشور قطر آغاز شده و تا ۱۷ دسامبر ادامه دارد. دولت قطر پیش از آغاز جام جهانی قوانین و دستورالعمل‌هایی را برای این رقابت‌ها اعلام کرد که بر مبنای شرع و عرف حاکم بر یک کشور اسلامی است. قوانینی که در ابتدا با مخالفت برخی تیم‌ها روبرو شد، اما اکنون بسیاری از مدیران ورزش جهان به کارآمدی آن اعتراف کردند.

یکی از این قوانین ممنوعیت آوردن پرچم همجنسگرایان در ورزشگاه یا نقش بستن آن بر بازوبند کاپیتانی تیم‌ها بود. تیم آلمان در بازی نخست خود با یک اقدام معنادار به این موضوع اعتراض کرد که با بی‌توجهی مسوولان قطری مواجه شد.

حال بعد از گذشت بیش از ۱۰ روز از آغاز مسابقات جام جهانی دوناتا هوپفن رییس لیگ فوتبال آلمان از این اقدام قطر حمایت کرد و گفت: جمع کردن مسائل حاشیه‌ای موجب تمرکز تیم‌ها بر روی مسابقات ورزشی شد.

روزنامه الوطن به نقل از هوپمن نوشت: جام جهانی قطر قطعاً چیز‌های زیادی را تغییر خواهد داد. این بزرگترین تورنمنت فوتبال در جهان است و باید تمرکز تیم‌ها بر روی فوتبال و ورزش باشد. او همچنین به ممنوعیت پرچم برخی از گروه‌های انحرافی در ورزشگاه‌های قطر اشاره کرد و گفت: به نظر من تصمیم درستی بود. بسیار خوشحالم، زیرا اکنون روی بخش ورزشی تمرکز کرده‌ایم.

هوپفن نخستین زن است که پست ریاست لیگ حرفه‌ای فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا) را بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار