ششمین آزمون جامع توجیهی بدو خدمت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور به صورت الکترونیکی حضوری و غیرمتمرکز برگزار شد.

براساس اعلام اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمون الکترونیکی جامع توجیهی بدو خدمت که در ۲۶ دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی کشور برگزار شد، در سه نوبت ۸ صبح، ۱۰:۳۰ صبح و ۱۳ بعدازظهر برنامه ریزی شده بود و در آن ۶۹۲۸ نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند. گفتنی است پنجمین نوبت آزمون جامع توجیهی بدو خدمت نیز در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آبان  با حضور ۱۲۵۵۷ داوطلب در ۴۵ دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شده است.

براساس این گزارش، در این چهار روز آزمون توجیهی بدو خدمت، دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، اصفهان و ایران (ویژه قطب تهران) به ترتیب با ۹۶۳، ۹۱۵ و ۸۷۲ نفر داوطلب بیشترین حجم شرکت کننده را دارا بودند. دانشگاه‌های علوم پزشکی گلستان، گیلان و بهبهان با برگزاری ۱۲ نوبت آزمون بیشترین و دانشگاه علوم پزشکی جهرم با برگزاری یک نوبت کمترین تعداد نوبت آزمون را دارا بودند. شایان ذکر است که این تعدد نوبت‌ها با توجه به حجم داوطلب و تعداد سیستم‌های در اختیار هر دانشگاه علوم پزشکی تعیین می‌گردد.

این آزمون با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع توسعه، زیر نظر حوزه مدیریت توسعه و تحول اداری/ منابع انسانی برگزار شد.

شرکت کنندگان برای قبولی در این آزمون باید حداقل ۶۰ درصد نمره را کسب نمایند. کارمندان جدیدالاستخدام موظف هستند در طی شش ماه ابتدای خدمت خود در دوره توجیهی بدو خدمت ثبت نام کرده و ظرف مدت دو سال این دوره را با موفقیت به اتمام برسانند.

همچنین این دوره آموزشی از مهر  ۱۴۰۰ آغاز شده است و محتوای آن از طریق سامانه آموزش و توانمندسازی منابع انسانی به آدرس https://karmand.behdasht.gov.ir در دسترس است. کارمندان پس از قبولی در آزمون‌های آنلاین آمادگی شرکت در آزمون جامع حضوری را کسب می‌کنند.

تاکنون بیش از ۹۵۰۰۰ نفر در دوره توجیهی بدو خدمت ثبت نام شده‌اند و بیش از ۳۷۰۰۰ نفر در آزمون جامع این دوره‌ی ۱۸۰ ساعته شرکت کرده اند. نتایج پنجمین و ششمین دوره آزمون جامع توجیهی بدو خدمت طی یک الی دو هفته آینده از طریق سامانه آموزش و توانمندسازی منابع انسانی اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار