شهروند خبرنگار ما در خصوص وضعیت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان کنگان گزارشی تهیه کرده است.

این روز‌ها که وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان کنگان که به عنوان بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن در استان بوشهر محسوب می‌شود دغدغه مریم بهمنی شهروند خبرنگار ما شد. به همین جهت با تهیه گزارش از مدیر بنیاد مسکن کنگان روند اجرایی مسکن ملی کنگان را روایت کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
مدیر بنیاد مسکن کنگان گفت: در حال حاضر بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در شهرستان کنگان در حال اجرا می‌باشد. اما به دلیل برخی از مشکلات اقتصادی مردم توان تامین آورده خود را ندارند و همین امر باعث شده که روند اجرای پروژه‌ها به کندی پیش رود. در زمان حاضر سه پروژه در دست اجرا است که فقط ۵۰ درصد متقاضیان این واحد‌ها اقدام به تامین آورده خود کرده اند.
با توجه به اینکه تسهیلات بانکی در صورت تامین آورده پرداخت می‌شود انتظار داریم متقاضیان نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند. این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به ترتیب فاز اول و دوم در دهه فجر و ۲۱ فروردین ماه افتتاح خواهد شد.
اراضی روستای پرک نیز به نفت تحویل داده شده است. روستا‌های شیرینو در حریم دریا و نفت و گاز قرار دارد و تنها روستا‌های کمی از جمله لاورده و برکه چوپان مشکلی ندارند. ۲۲۰ هکتار از اراضی اقع در روستا‌های شهرستان کنگان سند صادر شده و مشکل تعرض به این زمین‌ها نیز برطرف شده است. اما بیشتر زمین‌های روستا‌های این شهرستان ملی و تحویل نفت شده که همین امر باعث شده روستائیان این منطقه نتوانند وام بگیرند. اما با تلاش‌های نماینده‌ها توانستیم بیشترین گام در راستای توسعه روستا‌ها در سطح استان برداریم.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار