در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

ادامه روند خنثی در بورس همچنان نظر غالب کارشناسان است

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات

علی

ملک لی

گزینه دو. در هفته گذشته بورس تهران شاهد آرامش بود و تغییری در متغیرهای سیاسی و اقتصادی را شاهد نبودیم، همچنان هفته آتی نیز بدون تغییر پیش‌بینی می‌شود.

نیما

میرزایی

گزینه یک. با توجه به اصلاح زمانی صورت گرفته از نظر تکنیکال و تورم مستتر در دارایی‌ها انتظار رشد در بازار سرمایه محتمل‌تر از گزینه‌های دیگر است.

کوروش

آسایش

گزینه دوم. با توجه به ارزندگی در بسیاری از نمادها نمی‌توان کاهش زیادی در بازار را پیش بینی کرد اما خروج پول و ارزش معاملات پایین نشان از عدم اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار است.

محمد

غفوری

گزينه دو.  با توجه به كمبود نقدينگي در بازار احتمالا شركت‌هايي كه گزاراشات خوبي ارائه داده‌اند مورد توجه بازار خواهند بود و اين رشد در شرايط فعلي به صورت چرخشي صنعت به صنعت شكل خواهد گرفت.

محمد رضا

برگی

گزینه دو. باتوجه به انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها می توان انتظار داشت که نقدینگی موجود در بازار به سمت خرید سهام Eps رشدی رفته و همچنین با داغ شدن بحث خصوصی‌سازی خودرو‌سازان و عرضه خودرو‌ها در بورس کالا می‌توان انتظار داشت همچنان گروه خودرویی با اقبال خوبی همراه باشد و در کل می توان انتظار داشت که به دلیل عدم تداوم ورود نقدینگی از بازارهای دیگر، بازار سرمایه در هفته پیش رو متعادل باشد.

مهدی

میرزایی

گزینه دو. در این هفته، باتوجه به فراز و فرودهای هفته‌های اخیر، بازار روند تقریبا ثابتی را طی خواهد کرد و فعالان به تعدیل پرتفوها خواهند پرداخت.

اکبر

ادهم

گزینه سوم. کاهش ارزش معاملات، خروج پول، گردش جریان نقدینگی، ریسک دیپلماسی و غیرسیستماتیک، سیاست انقباضی دولت و افزایش نرخ گام و اخزا به حدود ۳۰ درصد از دلایل این انتخاب است.

بهراد 

موسوی

گزینه دو. با توجه به وضعیت بازار بدون تغییر چشمگیر خواهد بود.

علی 

عصاری

گزینه دو. بازار متعادل با لیدری شیمیایی و پالایشی‌ها خواهیم داشت.

محمد 

خبری زاده

گزینه یک. با توجه به شرایط و اخبار بازار مثبت خواهد بود.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار متعادل و به شرط افزایش ارزش معاملات مثبت باشد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

گزارش از کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
برای اقتصاد دستوری و جوانان بی کار و درمونده که پلشون تو تو یازار سرمایه شده کسری دولت و مملکت دستوری برای فقر فحشا تورم و کلی جوانان ازدواج نکرده و خط فقر ۲۰میلیونی برای
آخرین اخبار