کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: از نظر میزان مرگ ناشی از ۵ علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر، سکته قلبی با ۹۳/۶۷ در رتبه اول است.

علیه حجت زاده گفت: بر اساس آخرین مطالعه سیمای مرگ که در کشور انجام شده ۷۷ هزار و ۸۱۹ مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام گروه های سنی مربوط به سکته قلبی است.

به گفته وی سهم سکته قلبی ۲۰/۵۸ درصد مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام سنین است که سکته مغزی با ۹/۲۵ درصد و بیماری فشار خون بالا با ۷/۲۳ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

حجت زاده افزود: احتمال خطر مرگ زودرس یعنی بین ۳۰ تا ۷۰ سال ناشی از چهار بیماری مهم غیر واگیر قلبی و عروقی، مزمن تنفسی، دیابت و سرطان حدود ۱۴/۱۲ درصد است.

او افزود: بررسی ها نشان می دهند که میزان مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر سکته قلبی با حدود ۹۳ درصد در رتبه اول و سکته مغزی با ۴ درصد و بیماری فشار خون بالا با حدود  ۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که تعداد مرگ زودرس ناشی از پنج علت اول مرگ در افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، سکته قلبی با ۲۴ هزار و ۹۵۹ مورد در رده اول، سکته مغزی با ۹۳۰۰ و حوادث ترافیکی با ۹۱۷۸ مورد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
نکنه از عوارض واکسهاست؟! ای کلک!!!!!
Israel
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
تو سکته جزو رکورد دارهای دنیائیم
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۰:۱۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
این کارشناس غلط کرده، عوض روحیه دادن به مردم بیچاره این چه حرفیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
علت اصلی سکته فشار روانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
همه مردم باید ضربان ساز بذارن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۹:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
سلام... تعداد 24هزار مورد سالانه . می شود تعدا 66 نفر در هر روز ...اگر کرونا روند افزایشی داشته، اینکه روند افزایشی به آن شدت ندارد ولی دائمی هست....دائمی.....شما را بخدا سواد رسانه ای را زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
کاش مسولین یه فکر اساسی برای کاهش آلودگی بکنند سلامت وزندگی بشتر افراد جامعه در خطر است
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۰۸:۲۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
با سلام و تشکر از مظالب خوبتان
آخرین اخبار