معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهترین تجهیزات نظامی دریایی در دنیا برخوردار است.

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با تبریک هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز کشور به بازدارندگی در سطوح مختلف از جمله از سمت دریا در مقابل دشمنان رسیده است.

او افزود: در هفتم آذرماه سال ۵۹ بعبارتی، ۶۷ روز بعد از جنگ عملیات مروارید با پشتیبانی نیروی هوایی قهرمان انجام و طومار نیروی دریایی رژیم بعث عراق برای همیشه در هم پیچیده شد و تا مدت‌ها بعد از جنگ خطوط مواصلاتی عراق جمع شد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امروز نیروی دریایی به برکت خون شهدا باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس شده است.

او با اشاره به اینکه اقدامات نیروی دریایی به زمان جنگ معطوف نشده و بعد از دوران دفاع مقدس هم دستاورد‌های بزرگی داشتیم، گفت: همان‌طور که توطئه‌های استکبار جهانی علیه کشور تمام نشده است، ما نیز تمام تلاش خود را گذاشتیم تا دشمن را در برابر این توطئه‌ها ناکام بگذاریم.

او تصریح کرد: حدود هزار و ۹۰۰ کشتی در زمان جنگ از سوی نیروی دریایی برای حمل کالا‌ها پشتیبانی شد تا اقتصاد کشور در دوران جنگ تحمیلی با مشکل روبه‌رو نشود.

به گفته امیر دریادار دوم تاج‌الدینی، تحریم‌های ظالمانه دشمن بنا داشت ما را در توسعه محدود کند، اما دلاورمردان ارتش تحریم‌ها و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند و امروز از بهترین تجهیزات برخوردار هستیم.

او اضافه کرد: عرصه جنگ در دریا پیچیدگی بیشتری نسبت به عرصه جنگ در زمین دارد و ما نزدیک‌ترین نیرو در رویارویی با استکبار جهانی را داریم.

امیر دریادار دوم تاج الدینی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهترین تجهیزات نظامی دریایی در دنیا برخوردار است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با همکاری و همدلی با دانشگاه‌ها و صنایع جنگ توانسته‌ایم در ساخت تجهیزات نظامی دریایی خوب عمل کنیم.

به گفته او، در ساخت ناوشکن اقدامات خوبی انجام شده و ناوشکن جماران، سهند، دماوند و ناوچه جوشن و پیکان بخشی از این دستاورد‌ها است و وجود زیردریایی‌ها با همت و تلاش جوانان این مرز و بوم در حال ساخت است.

به گفته او، خداراشکر تکنولوژی ساخت زیردریایی در دنیا دست پیدا کردیم و زیردریایی غدیر و فاتح یک نمونه از ساخت زیردریایی‌ها توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیردریادار دوم تاج‌الدینی با بیان اینکه در جاسک و چابهار نیرویی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعال است، گفت: در حوزه اقدامات محرومیت‌زدایی نیز با فرمان فرماندهی کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی کار‌هایی در حال انجام است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ناو بندر مکران و ناوشکن دنا قریب به ۱۰ هزار مایل دورتر از مرز‌های آبی کشورمان در حال دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا‌ها هستند.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۹۰ ناوگروه با طول ماموریت حداقل دو تا سه ماه به دریا اعزام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.