اتصال ۱ میلیارد نفر به ۵G تا پایان سال میلادی

ادعا‌ها حاکی از آن است که تعداد کاربران اینترنت ۵ G تا پایان سال میلادی به یک میلیارد نفر می‌رسد.

اریکسون، سازنده تجهیزات ارتباطی، در جدیدترین گزارش مخابراتی خود اعلام کرد که یک میلیارد مشترک بی سیم در سراسر جهان تا پایان سال به شبکه ۵G متصل خواهند شد.

این رقم هنوز با رقم به دست آمده توسط شبکه ۴G که در سال ۲۰۲۲ به حدود ۵ میلیارد مشترک افزایش یافت، فاصله زیادی دارد. اما اریکسون انتظار دارد که رشد ۴G در پایان سال در رقابت دیوانه وار خود با ۵G به اوج خود برسد.

در آمریکای شمالی، جایی که اپراتور‌ها برتری ۵G را طی سه سال گذشته اعلام کرده‌اند، حدود ۳۵ درصد از مشترکان تلفن همراه در پایان سال ۲۰۲۲ از شبکه ۵G استفاده خواهند کرد. میانگین محدوده ۵G به ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده خواهد رسید.

گزارش اریکسون اشاره کرد که قیمت هات اسپات ۵G در اروپای غربی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، جایی که معمولاً شاهد تقسیم طرح‌های بی سیم به سطوح مختلف سرعت هستیم.

در ایالات متحده، هر سه اپراتور اصلی بی‌سیم، اتصال ۵G را در تمام برنامه‌های داده نامحدود خود لحاظ می‌کنند. در Virgin، برای دسترسی به ۵G باند میانی به یک برنامه نامحدود «حق بیمه» نیاز دارید، در حالی که برنامه‌های نامحدود ارزان‌تر آن محدود به سرعت‌های پایین‌تر است.

T-Mobile شامل ۵G میان باند در همه برنامه‌های نامحدود خود می‌شود، اما افرادی که برنامه اساسی ضروری ۶۰ دلار در ماه دارند، همیشه در هنگام شلوغی شبکه سرعت کمتری دارند. کسانی که ماهانه ۸۵ دلار می‌پردازند، داده‌های پریمیوم نامحدودی دریافت می‌کنند، بدون هیچ کندی در هنگام شلوغی شبکه.

به گفته وب سایت The Verge، انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۰ نقاط بیشتری از ۵G در نقاط بیشتری در جهان مستقر شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار