وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضروری است که هرچه زودتر ۲ پروژه نیمه تمام فرهنگی در اردستان بهره‌برداری شود.

محمد مهدی اسماعیلی امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های فرهنگی اردستان در جمع خبرنگاران، گفت: امروز در سفر به اردستان چند برنامه کاری داریم که مهمترین آن شرکت در همایش بزرگداشت شهید مدرس از افتخارات اردستان و کشورمان است که انشالله در این مراسم در خدمت مردم این شهرستان خواهیم بود.

او افزود: ۲ مکان فرهنگی در این شهرستان سال‌هاست که نیمه تمام ماندن و باید سریع‌تر به فضای فرهنگی شهرستان اضافه شود که خوشبختانه در این بازدید‌هایی که انجام شده قرار شد این کار صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مجموعه سینمایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مجموعه مشکل حقوقی دارد و سالیان سال است که متوقف مانده، این موضوع را باید در تهران با وزیر اقتصاد مطرح کرده و به راهکاری برسیم.

اسماعیلی ادامه داد: یک مکان فرهنگی دیگر نیز در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند بخش‌های نمایشی شهرستان را حمایت کند، یک پلاتو و نگارخانه را در اختیار قرار دهد که این مکان نیز با پیگیری‌هایی که نماینده مردم این شهرستان انجام داده‌اند در ردیف اعتبار استانی قرار دارد.

او تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ یک افزایش قابل توجهی در بودجه مسائل فرهنگی داشتیم و ردیف‌های غیرمتمرکزی را با همکاری مجلس و سازمان برنامه و بودجه راه اندازی کردیم که بتوانیم جریان فرهنگی هنری را در کشور به جریان اندازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این کار در نیمه دوم سال گذشته انجام شد و امسال علی رغم مشکلاتی که دولت داشت خوشبختانه هفته گذشته از محل تبصره ۱۷ تخصیص‌های جدیدی را در اختیار همه استان‌ها قرار دادیم.

اسماعیلی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۱ از این محل، حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برای کل کشور تخصیص یافته که بحث آن هم حمایت از جریان‌های فرهنگی و هنری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار