مدیر کل راه آهن شمال ۲ از جابجایی بیش از ۴۰۰ هزار مسافر از راه آهن شمال ۲ طی ۸ ماه گذشته خبرداد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ۸۲۴ هزار و ۴۶۵ مسافر از ناوگان ریلی راه آهن شمال ۲ جا به جا شده اند گفت:از این تعداد ۴۹۲ هزار و ۴۲۰ مسافر از گیلان خارج شده اند.
غلامحسین ولدی افزود: جا به جایی مسافر در راه آهن شمال ۲ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد و در گیلان ۴۴ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا گفت: در این مدت ۷۸۱ هزار و ۶۰۸ تن کالا بارگیری شده که ۱۷ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه در این مدت همچنین یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۶ تن کالا هم تخلیه شده است افزود: تخلیه بار در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.
غلامحسین ولدی با اشاره به اینکه ۷۱۳ هزارتن کالا در گیلان بارگیری و ۷۴۲ هزارتن تخلیه شد گفت: بارگیری کالا در گیلان ۳۶ درصد و تخلیه کالا ۲۶ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: مصالح خاکی، محصولات صنایع فولاد، لوله‌های فولادی و خودرو از نمونه بارز کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در این مدت است.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه راه آهن شمال ۲، ۵۲ دهنه تونل و ۸۷۷ پل آبرو دارد گفت: این راه آهن همچنین بیشترین شیب و فراز کل کشور را دارد.
غلامحسین ولدی با بیان اینکه راه آهن شمال ۲، روزانه ۲ رام قطار ورودی و ۲ رام قطار خروجی با واگن‌های ۴ و ۵ ستاره به مقصد مشهد دارد افزود: از ظرفیت آن برای جا به جایی مسافران رشت – تهران و بالعکس نیز استفاده می‌شود.
راه آهن شمال ۲؛ ۱۵ اسفند ۹۷ به شبکه سراسری راه آهن متصل شد.

برچسب ها: راه آهن ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.