اتحادیه اروپا به طور آزمایشی سقف قیمت ۶۰ دلاری نفت دریایی روسیه را تصویب کرد.

رویترز با استناد به اسنادی که به دست این خبرگزاری رسیده است، درگزارشی اعلام کرد که دولت‌های عضو اتحادیه اروپا به طور آزمایشی بر سر سقف قیمتی ۶۰ دلاری نفت دریای روسیه به توافق رسیدند.

این توافق را باید فردا (جمعه) همه دولت‌های اروپایی در روندی کتبی تایید کنند، پیشتر روز‌های متمادی کشور‌های اروپایی بر سر این مسئله رایزنی کردند، لهستان در این میان برای پایین آوردن قیمت تا حد ممکن پافشاری کرد. پیشنهاد برای کاهش قیمت بار اول در جلسه هفته گذشته گروه ۷ مطرح شد، این گروه مبنی را بر قیمت ۶۵ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه مطرح شد.

یکی از اسنادی که به رویترز رسیده نشان می‌دهد این قیمت ماه ژانویه و پس از آن هر دو ماه یک‌بار برای ارزیابی گذاشته می‌شود.

ساعاتی پیش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا از ۲۷ کشور عضو خود خواسته است تا از سقف قیمت ۶۰ دلاری هر بشکه نفت روسیه حمایت کنند. اعضای اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه نتوانستند در مورد تعیین سقف قیمت برای نفت خام روسیه که از طریق دریا انتقال می‌یابد، به توافق برسند و لهستان همچنان خواهان قیمتی بسیار کمتر از محدوده پیشنهادی گروه هفت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار