مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: تعداد جایگاه‌های سی ان جی شهر شیراز به ۳۹ باب رسیده است.

اسداله طاهری گفت: با بهره برداری از جایگاه تک منظور سی ان جی آریا در شیراز شمار جایگاه‌های استان به ۱۳۱ باب رسید و امکان سوختگیری برای سه هزار خودرو در روز فراهم شد.

مدیر منطقه فارس سهم گاز سی ان جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل ونقل را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: این جایگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال، چهار دیسپنسر و هشت نازل در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع مورد بهره برداری قرار گرفته و زمینه اشتغال مستقیم ده نفر نیز فراهم شده است.

او، مصرف روزانه گاز سی ان جی در استان را یک میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این جایگاه، تعداد دسپنسر‌ها و نازل‌های فعال در سطح استان به ترتیب ۴۰۳ و ۶۶۸ افزایش پیدا کرده است.

طاهری گفت: در هشت ماه گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در استان مصرف شده که منجر به صرفه جویی همین میزان درمصرف بنزین شده است.

این مقام مسئول پایش و کنترل دوره‌ای جایگاه ها، تغییر الگوی مصرف، توسعه کمی وکیفی جایگاه‌ها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار واستفاده توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی ان جی را از جمله اقدامات منطقه بمنظور توسعه صنعت سی ان جی در استان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار