در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازارچه صنایع دستی نیم ور افتتاح شد.

در ادامه سفر دو روزه سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مرکزی و در سفر شهرستان دلیجان در مراسمی با حضور او، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی بازارچه صنایع دستی نیم ور و مجتمع گردشگری رونیکا در دلیجان افتتاح شد.

ضرغامی و هیئت همراه همچنین از کاروانسرای دودهک، غار نخجیر، موزه شهاب سنگ نراق، شهر تاریخی نراق و مسجد تاریخی مس سر دلیجان دیدن کرده و آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی را زیارت کردند.

این هیئت همچنین بعد از دلیجان به محلات رفته و بعد دیدار از مجتمع گردشگری نور و پارک سرچشمه در محلات به خمین رفته و از مسؤولان از ارگ تاریخی میشیجان، بیت تاریخی امام راحل، و قلعه سالار محتشم در شهرستان خمین دیدن کردند.

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امشب جهت برگزاری نشست با فعالین حوزه گردشگری استان، وارد اراک می‌شود.

فردا جمعه یازدهم آذرماه هم برنامه‌های روز دوم سفر مهندس ضرغامی به استان مرکزی با دیدار با حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان آغاز می‌شود.

ضرغامی در ادامه از بازار تاریخی اراک، بازارچه صنایع دستی قنبری و موزه چهارفصل، مسجد و مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم و مدرسه سپهداری بازار، طرح در حال احداث موزه بزرگ، کویر میقان، روستای هزاوه و خانه تاریخی امیرکبیر و دره گردو دیدن خواهد کرد.

سفر به شهرستان تفرش و حضور در امامزاده فَم و بازدید از شهر زیرزمینی و دستکند‌های تاریخی این شهر، پایان بخش سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.