سرمربی کروات ها به ضعیف خطاب شدن تیمش واکنش نشان داد.

کرواسی امشب در روز سوم از مرحله گروهی جام جهانی قطر در دیداری حساس به مصاف بلژیک رفت. دیدار دو تیم که به خصوص در دقایق پایانی نفس‌گیر و پرتنش بود در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کرواسی با هدایت زلاتکو دالیچ به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

این صعود برای دالیچ تاریخی بود چرا که او موفق شد به رکورد بلاژویچ برسد که موفق شده در سه جام جهانی متفاوت تیمش را از مرحله گروهی به مراحل حذفی برساند.

بلاژویچ در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ با کرواسی از مرحله گروهی جام‌های جهانی به مراحل حذفی صعود کرده بود. کروات‌ها با هدایت او در جام جهانی ۱۹۹۴ تا مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی پیش رفتند، ولی با شکست ۲-۱ مقابل آلمان در این مرحله از دور رقابت‌ها کنار رفتند. تیم کرواسی با هدایت بلاژ در جام جهانی ۱۹۹۸ هم از مرحله گروهی صعود کرد و تا نیمه‌نهایی پیش‌رفت، اما در این مرحله مقابل فرانسه میزبان شکست خورد. فرانسه‌ای که در نهایت قهرمان آن دوره شد.

زلاتکو دالیچ در پایان بازی ضمن ابراز خوشحالی از این صعود از داوری و تیم VAR انتقاد کرد و گفت پنالتی که در ابتدای بازی برای تیمش گرفته شد و سپس به دلیل اعلام آفساید از کرواسی گرفته شد یک اشتباه بوده و شاگردان او شایستگی پیروزی در این مسابقه را داشته‌اند.

دالیچ در کنفرانس خبری بعد از بازی امشب به خبرنگاران گفت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم. قبل از مسابقه گفتم با تیمی بزرگ روبرو می‌شویم و من انتظار یک بازی سخت را دارم. ما نمی‌توانستیم سه بازی پشت سر هم بد بازی کنیم. امشب کرواسی هم عالی بود. ما یک پنالتی درست داشتیم که VAR دوباره وارد شد و خط‌کشی کرد و خلاصه پنالتی را از ما گرفت.

البته باید واقعیت را گفت که چند بار هم خوش‌شانس بودیم، ولی در نهایت توانستیم خودمان را حفظ کنیم. به نظر من که بازی درجه‌یکی بود. بازی‌ای که تماشا کردنش و بازی کردن در آن دشوار بود.

دالیچ دوست دارد حریفش در مرحله بعد کدام تیم باشد؟ احتمال بازی با اسپانیا بالا است

ما تیم متفاوتی داریم که ترکیبی از جوان‌ها و باتجربه‌ها است. در مرحله گروهی این جام شاهد نتایج عجیبی بودیم و بلژیک و دانمارک نتوانستند صعود کنند. باید ببینیم چه پیش می‌آید و با کدام تیم بازی می‌کنیم. شاید ما را روی کاغذ از بعضی‌ها ضعیف‌تر بدانند، ولی نتیجه در بازی معلوم می‌شود.

نظر دالیچ درباره اعلام استعفای روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک؟ شما قصد استعفا ندارید؟

به نظرم بلژیک یک متخصص بزرگ را از دست می‌دهد. از اینکه مارتینز استعفا داده متاسفم. پروژه من برای کرواسی یورو ۲۰۲۴ و فینال لیگ ملت‌ها است. بعد از آنکه در این پروژه‌ها به موفقیت رسیدم درباره آینده فکر خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار