نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: برنامه ریزی غربی‌ها بر گرفته شدن هویت خدایی از فرزندانمان و دین زدایی از مدارس است.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده  ولی فقیه در استان یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: برنامه ریزی غربی‌ها از یک قرن گذشته برای کمرنگ شدن و از بین رفتن تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما به منظور عقب نگه داشتن مردم کشور ما از پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف متمرکز بوده است.

او افزود: آن‌ها مواد خام را از کشور ما بردند، آن را فرآوری کردند و با چند برابر قیمت در اختیار مردم قرار دادند تا هم نفع اقتصادی ببرند و هم اجازه ندهند مردم با فکر کردن به روش‌های ساخت و فرآوری، به پیشرفت برسند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: آن‌ها تعلیم و تربیت را به روش خود در مدارس اجرا کردند و شرایط را به نحوی پیش بردند که به تدریج، هویت خدایی از فرزندان این کشور گرفته شود و به روش‌های مختلف تلاش کردند از مدارس دین زدایی کنند.

او با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند ما برده و فرمانبردار آن‌ها باشیم، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، ایمان را از فرزندان ما گرفتند و این در حالی است که بزرگان دینی ما، آموزش به فرزندان خود را با آموزش قرآن آغاز می‌کردند.

ناصری اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که گریبانگیر کشور ما شده، کمرنگ شدن تفکر است و این موضوع با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» تقویت شده و امروز می‌بینیم که جوانان ما به خاطر تحصیل در این سیستم، از عهده حل بسیاری از مشکلات بر نمی‌آیند.

او ادامه داد: این توطئه مهم استکبار است و ما را عقب نگه داشتند و این در حالی است که این‌ها همان افرادی هستند که مدعی حقوق بشر بوده و در شرایطی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند، ملت‌ها را از پیشرفت دور نگه می‌دارند تا اهداف خودشان محقق شود.

نماینده  ولی فقیه در استان، تعقل را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کسی که مسلح به سلاح عقل باشد، قدرت تشخیص حق و باطل و خوب و بد از یکدیگر را دارد و در بحران‌ها به دنبال احساسات نمی‌رود بلکه با استفاده از نیروی عقل خود، از حق تبعیت می‌کند.

او در مورد دانشگاه فرهنگیان نیز خاطرنشان ساخت: در این دانشگاه باید معلمانی تربیت شوند که دغدغه دین و پیشرفت دانش آموزان را داشته باشند و کلاس‌های ویژه در حوزه دین با حضور اساتید صاحب سبک و دارای روش‌های تدریس جذاب برای دانش آموزان در مدارس برگزار شود.

ناصری همچنین بر لزوم بازنگری در دروس معارف به ویژه در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت: محتوای کتاب‌های آموزشی دینی و معارف باید اثرگذار و اثربخش باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.