رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آماده بودن ۱۳۶ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای آماده واگذاری به متقاضیان است.

علی معتمدی پور گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون مجموع توسعه گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد فقط ۳۳ هکتار بود، اما در یک سال اخیر، ۱۳۶ هکتار زیرساخت آماده واگذاری به مردم در بحث گلخانه‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه ۵ شهرک گلخانه‌ای در استان تقریبا در یک سال اخیر زیرساختشان با اختصاص اعتبار‌های ریاست جمهوری و سایر اعتبار‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشته اند، افزود: این شهرک‌های گلخانه‌ای تقریبا در حال بهره برداری و افتتاح هستند که با افتتاح آن‌ها یک تحول اساسی در بحث زیرساخت‌ها روی خواهد داد.

به گفته معتمدی پور؛ درحال حاضر ۲ مورد از این گلخانه‌ها واگذار شده و چنانچه در یک سال اخیر باقیمانده این شهرک‌ها افتتاح شوند، میزان تولید‌های استان چندبرابر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: این تعداد مجتمع شامل؛ ماهور باشت گچساران، فدک سرابیز باشت، مجتمع گلخانه‌ای ناصرآباد گچساران، دشت مازه و مجتمع گلخانه‌ای بهمئی است.

این مقام مسئول گفت: همه این گلخانه‌ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می‌شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه‌ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک‌های گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.