رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند از صادرات ۲۴ هزار تن تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون به شهرستان‌های خراسان جنوبی و سایر استان‌های کشور خبر داد.

علیزاده گفت: ابتدای سال تاکنون حدود ۲۴ هزار تن تخم مرغ با اخذ گواهی حمل دامپزشکی از بیرجند به سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی و خارج استان حمل شده است.

او افزود: شهرستان بیرجند قطب تولید تخم مرغ در خراسان جنوبی است که مازاد تولید تخم مرغ شهرستان در طول سال به سایر شهرستان‌های استان و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

علیزاده اظهار کرد: شهرستان بیرجند داری ۲۴ واحد مرغ تخمگذار تجاری با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است که هم اکنون نیز اکثر واحد‌های مرغ تخمگذار شهرستان فعال هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند عنوان کرد: پس از رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پایان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بیرجند تمام واحد‌های مرغ تخمگذار پس از انجام ممیزی و رفع نواقص بهداشتی به چرخه تولید برگشتند و هم اکنون کلیه واحد‌های پرورش طیور فعال در شهرستان، تحت نظارت مسئول بهداشتی در حال فعالیت هستند.

او تصریح کرد: کلیه مرغداران شهرستان با توجه به فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر و احتمال شیوع بیماری‌های طیور به خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی و بیوسکیوریتی تحت نظارت دامپزشک فارم خود با جدیت بیشتری اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر متعارف و یا کاهش مصرف دان وآب و یا کاهش تولید در واحد، مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان و دامپزشک فارم اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها: تخم مرغ ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.